המשטרה פתחה בחקירה במטרה לנסות לאתר שתי ילדות, אחיות, מארצות הברית, אחרי שאביהן התלונן אתמול (יום ו') כי אמן חטפה אותן במהלך החופשה שלהן בישראל. הבנות נמצאות במשמורת משותפת של הוריהן שהתגרשו לפני מספר שנים וחיים כיום בארה"ב.
האמא הגיעה לאחרונה עם הבנות לחופשה משפחתית בישראל, ולפי החלטה שנקבעה בבית משפט בארה"ב היא הייתה אמורה לאפשר פעם אחת ביום לבנות לדבר עם אביהן וביום העשירי של החופשה בארץ להעביר את הבנות לאב, שהגיע גם הוא לארץ, כדי להמשיך עמו את החופשה.
האב נמצא בארץ ותכנן חופשה יחד עם הבנות ובני משפחתו בצפון הארץ. לדבריו, ביום שני האחרון בתו הגדולה שלחה לו הודעה בוואטסאפ שבה כתבה כי האם מתכננת "לחטוף" אותה ואת אחותה. בצילומי המסך ששיתף כתבה הבת, באנגלית: "אמא רוצה לחטוף אותנו!". מיד אחר כך הוסיפה: "היא הולכת לקנות פאה כדי שאנשים לא יזהו אותה".
האב המודאג דיווח על כך למשטרה, וכבר באותו ערב הגיעו שוטרים לבית הסבתא – לשם הבת כתבה כי אמן לוקחת אותן – אבל בשיחה עם השוטרים האם הכחישה את הטענות. למחרת, ביום שלישי, הבנות והאם הפסיקו לענות לאב בטלפונים שלהן.
למרות ניתוק הקשר, האב ניסה את מזלו והגיע למפגש שתוכנן אתמול בתל אביב – שם לפי ההחלטה של בית המשפט בארה"ב הייתה אמורה להתבצע החלפת המשמורת בין הצדדים. אבל האם והבנות לא הגיעו למפגש, ובעקבות זאת הגיש כאמור תלונה במשטרה. "אני מאוד דואג לילדות", סיפר האב, "כאילו בלעה אותן האדמה". הוא ציין כי לאחרונה שמע מגרושתו שהיא מעוניינת לחזור להתגורר בישראל.
ההורים הגרושים, שהכירו והתחתנו בארץ, נסעו לפני יותר מעשור לארה"ב. שם נולדו שתי הבנות. האב קיבל אזרחות אמריקנית, ולאם אין אזרחות. כאמור, לפני מספר שנים בני הזוג התגרשו והבנות נמצאות במשמורת משותפת. זו הייתה החופשה הראשונה של הבנות מחוץ לארה"ב ונעשתה תחת אותם תנאים שקבע בית המשפט האמריקני.
עו"ד שי אוכמן ועו"ד לירון אוכמן, שמייצגים את האב, מסרו: "הוא לא האמין שהאמא לא תביא את הבנות, עד הרגע האחרון הוא קיווה וציפה בכל זאת לפגוש את הבנות, למרות הקשר שנותק ביום שלישי האחרון". לדבריהם, "מיד כשהאמא לא הגיעה עם הבנות להחלפת משמורת כפי שפסק בית המשפט בארה"ב, הגשנו תלונה מיידית במשטרת ישראל על חטיפה של הבנות על ידי האמא. הוצא צו בארה"ב שמורה לרשויות בכל מדינה לפעול ולתפוס את האמא כדי להשיב את הבנות לאבא".
עורכי הדין ציינו כי גם הוציאו צו עיכוב יציאה מהארץ עבור הבנות, מחשש שהאם תנסה להבריחן אל מחוץ לישראל. הם מסרו עוד כי שגרירות ארה"ב בישראל מעורבת במקרה, וביקשו ממנה "להפעיל את כל האמצעים שברשותה יחד עם הגורמים הרשמיים בישראל על מנת להחזיר את הבנות בשלום לאביהן, בהתאם להחלטות הרשויות בארה"ב".