שר החינוך יואב קיש הכריע כי ציוני בחינות הבגרות במתמטיקה יימסרו לתלמידים, למרות עיצומי ארגון המורים העל-יסודיים והנחיית יו"ר ארגון המורים רן ארז לאסור על המורים לדווח ציוני מגן למשרד החינוך. כך נודע ל-ynet.
קיש: "לא אתן להתעלל בתלמידים"
(צילום: לשכת שר החינוך)

קיש הוביל את ההחלטה ביחד עם הדרג המקצועי במשרד, שייתן מענה במידה שתהיה פגיעה בטוהר הבחינות. החלטתו מייתרת את הדיון בבג"ץ שמתוכנן למחר בנושא, בעקבות עתירה שהגיש השלטון המקומי. קיש הכריע להעביר את ציוני הבגרות החיצונית במתמטיקה כבר מחר, כדי שהתלמידים יחליטו האם לגשת למועדי ב', או לנצל את הזמן שנותר לרבים מהם לפני הגיוס לצה"ל לחופשה ובילויים.
יש לציין כי 65% מהתלמידים כבר קיבלו את הציון הסופי, ויכולים להחליט האם לגשת למועדי ב'. מדובר בתלמידים שמוריהם הפרו את עיצומי ארגון המורים ושלחו לאגף בחינות הבגרות את ציוני המגן. בהתחלה רק 50% מהתלמידים קיבלו את הציונים הסופיים, אך בשבוע שעבר בהנחיית שר החינוך התאפשר למורים להעביר פעם נוספת את ציוני המגן - ועשרות אלפי מורים אכן עשו זאת. כעת נותרו 35% מהתלמידים שיקבלו היום את ציוניהם.
מועד ב' של בחינת הבגרות במתמטיקה צפוי להתקיים ביום שני הקרוב. היום התקיימה בחינת הבגרות במועד ב' באנגלית, אך מאחר שחלק מהתלמידים לא ידעו מה הציון הסופי שקיבלו במועד א', רבים מהם ניגשו "ליתר ביטחון".
1 צפייה בגלריה
תלמידים ניגשו למועד ב' באנגלית "ליתר ביטחון". קיש וארז
תלמידים ניגשו למועד ב' באנגלית "ליתר ביטחון". קיש וארז
תלמידים ניגשו למועד ב' באנגלית "ליתר ביטחון". קיש וארז
(צילום: הדר יואביאן, שלו שלום)
יו"ר ארגון המורים: "לא יכול להאמין לפוליטיקאים"
( צילום: ירון ברנר)

בית הדין הארצי לעבודה דחה אתמול את בקשת משרד החינוך להוציא צו שיחייב את ארגון המורים לדווח לאגף הבחינות את ציוני המגן של התלמידים. בעתירה שהוגשה בהנחיית קיש, נטען כי "בנסיבות שבהן לא הועברו ציוני המגן, מנוע משרד החינוך מלחשוף בפני התלמידים גם את ציון הבגרות שלהם. זאת בשל החשש לפגיעה בטוהר הבחינות, שעלול להוביל לפגיעה בתוקף תעודת הבגרות במוסדות אקדמיים".
עוד נטען בעתירת משרד החינוך כי צעדי ארגון המורים באי-מתן ציוני מגן במקצועות הבגרות שבהם מתקיימים מועדי ב' גורם פגיעה קשה ביותר ובלתי מידתית כלפי תלמידים המתמודדים עם מציאות קשה, על רקע אירועי 7 באוקטובר והמלחמה. חלקם מפונים מבתיהם ומתמודדים עם שיבוש מהלך חייהם התקין, על חלקם מוטלים עומסים נפשיים ורבים מהם עומדים כאמור בפני גיוס לצה"ל.
בתגובה לעתירה טען ארגון המורים כי חלה על משרד החינוך חובה אבסולוטית לפרסם לכלל התלמידים בישראל את ציוני הבגרות של מועד א', ללא דיחוי. לטענתו, ארגון המורים אינו מעכב את פרסום ציוני הבגרות ואלה כלל לא מוחזרים על-ידו. עוד נטען כי פרסום ציוני הבגרות אינו מותנה בפרסום ציוני המגן, וכי ציוני מבחני הבגרות אינם תלויים בהם.
שר החינוך יואב קיש מסר: "לא אתן לרן ארז (יו"ר ארגון המורים, תט"ח) להתעלל בתלמידים. אני שם סוף לסאגה שנכפתה עלינו כאן ועכשיו. הציונים יפורסמו. טובת הילדים מעל הכול".