1 צפייה בגלריה
שי אביטל מעצר אמסטרדם הולנד
שי אביטל מעצר אמסטרדם הולנד
מעצרו של שי אביטל באמסטרדם
(צילום: ענת מוסברג)
לאחר שבית המשפט המקומי באמסטרדם החליט לפני כשבועיים לקבל את בקשת הסגרתו לישראל של סוכן הדוגמניות שי אביטל (44), ל-ynet נודע היום (שני) כי לפי שעה, אין בכוונתו לערער על החלטת בית המשפט. גורמים בסביבתו של אביטל אמרו כי הוא הבין שאין טעם למשוך את ההליכים בהולנד, וכי כעת הוא מבקש לחזור לארץ ולמסור את גרסתו לחוקרי המשטרה.
בקשת ההסגרה הוגשה להולנד על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. בית המשפט אישר את הבקשה, שהועברה מבית המשפט באמסטרדם אל שר המשפטים ההולנדי, שצפוי לאשר אותה בחתימתו בשבועות הקרובים. עם אישורו, תתואם לאביטל "טיסת ההסגרה" לישראל.
עם נחיתתו בארץ, אביטל יובא למשרד ימ"ר תל אביב, שם ייחקר באזהרה, לראשונה מאז שהתקבלו התלונות האחרונות נגדו. בנוסף, כאשר ינחת בישראל, המשטרה תביא את אביטל בפני בית משפט השלום בתל אביב, בבקשה להאריך את מעצרו לצורך המשך החקירה בארץ.
עו"ד המתלוננות לאולפן ynet: "יש שמחה, אך היא מאופקת"
(צילום: משי בן עמי)

עו"ד בן מעוז, שמייצג חלק מהמתלוננות בפרשה, בירך על המהלך בריאיון לאולפן ynet, אך סייג כי "הניצחון הוא זמני בשלב הזה. הגיע הזמן שאביטל ייתן את הדין על המעשים שלו. יש שמחה אבל היא מאופקת. אנחנו עוד רחוקים מהצדק, עד שלא נראה אותו מאחורי סורג ובריח". מעוז ציין כי אם אביטל יועמד לדין, הוא יישפט רק על שתי תלונות בלבד מתוך העשרות שהוגשו נגדו. "אי אפשר להתעלם מכך שמתלוננות רבות לא ייזכו לצדק. יש הרבה מאוד מקרים שלא יגיעו לבית המשפט, וחבל מאוד שזה המצב", אמר.
עו"ד בן מעוזעו"ד בן מעוזשי אוחיון
- אתם סומכים על רשויות החוק בישראל? כולנו יודעים מהי מידת הענישה, ועל הנטייה להגיע להסדרי טיעון עם נאשמים בעבירות כאלה. "אנחנו סומכים עליהן, אבל במקביל כל הזמן נמצאים בבקרה ושומרים על קשר רציף. בשלב הראשון, צריך לעצור אותו עד תום ההליכים. אנחנו מקווים שלא ניתקל בשופט שיחשוב שזה אדם שראוי להשתחרר לחלופת מעצר. מדובר בחשוד שהבטיח שיסגיר את עצמו לישראל ונמלט מהדין. יחד עם התקשורת והמעורבות הציבורית, ייתכן בהחלט שהמתלוננות ייזכו לצדק. אני לא רואה שופט שיקל עם אביטל בנסיבות האלה".
גל גברעם מגיבה לפרשה באוקטובר 2021
(צילום: משי בן עמי)

אביטל נעצר באוגוסט במרכז בילוי בלב אמסטרדם. צו המעצר הבינלאומי של המדינות החברות באינטרפול נגדו הוצא כשלושה חודשים לפני מעצרו, ולדברי המשטרה מאז התנהל מבצע מעקב מודיעיני שבו נוטרו תנועותיו בין כמה מדינות באירופה.
אביטל זומן לחקירה בתחילת אוקטובר 2021, אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כ-30 נשים. עם זאת, מאז אותו זימון, כף רגלו עדיין לא דרכה בתחנת המשטרה. בסך הכול הוגשו נגדו 26 תלונות, כאשר עוד ועוד מתלוננות נחשפו בפנים ובשם וקראו לנשים רבות להגיע ולהתלונן גם כן.
דיווחים על הטרדות מיניות מצידו של אביטל פורסמו בתקשורת כבר ב-2008, אולם החקירה נגדו אז לא הבשילה לכתב אישום פלילי. עם זאת, באותה השנה פסק בית משפט השלום בתל אביב כי על אביטל לשלם פיצוי בסך 100 אלף שקל לדוגמנית שהגישה נגדו תביעה אזרחית בגין הטרדה מינית.