דובר צה"ל בערבית פרסם הערב (שישי) הקלטה של שיחה בין תושב עזה לקצין מודיעין, שממחישה את הזעם והתסכול שמרגישים עזתים רבים כלפי חמאס ושלטונו ברצועה.
העזתי שהוקלט משוחח עם הקצין קרא לו לפגוע בהנהגת החמאס השוהה בחו"ל. "תגיד להנהגה שלך שחמאס יצא מחוץ לפלסטין, תשחטו אותם, משמידים אותנו. הם שם בחוץ, יושבים במלונות".
ההקלטה שפרסם דובר צה"ל בערבית
(צילום: דובר צה"ל ערבית)

2 צפייה בגלריה
לפי דיווחים פלסטינים - תיעוד מההרס בג'באליה
לפי דיווחים פלסטינים - תיעוד מההרס בג'באליה
ההרס ברצועת עזה
"שאלוהים ישרוף את חמאס, שאלוהים יקלל אותם, כלבים בני כלבים", אמר העזתי בהקלטה. "הם הרסו אותנו, החזירו אותנו 100 שנה אחורה. מה אשמים הילדים שהגיעו לעולם?".
"מתי תצילו אותנו מהם?", שאל העזתי את הקצין. "למה שאנחנו נציל אתכם? למה אתם לא הצלתם את נפשותיכם מהם?", השיב הקצין. העזתי ענה: "כי הם הרגו אותנו, אתמול הרגו את בן דוד שלי".
2 צפייה בגלריה
אנשי חמאס בפגישות בקהיר
אנשי חמאס בפגישות בקהיר
איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס שחי בקטאר, והמנהיג בעזה יחיא סינוואר - שלפי הערכות מסתתר בחאן יונס
דובר צה"ל בערבית אמר כי בהקלטה יש "ביקורת חריפה על חמאס, וזעקות רמות התוקפות את הצביעות של מנהיגיו. סרטים הוליוודיים והצהרות מוקלטות של רעולי פנים על ניצחונות מזויפים לא יעזרו לחמאס, כי תושבי עזה שונאים את זה".
זו לא הפעם הראשונה שבה עזתים נשמעים מתבטאים נגד חמאס מאז טבח 7 באוקטובר והמלחמה. לפני כשבועיים פורסמו הקלטות עזתים ברשת CNN, שם הוצגו הקולות כ"הקלטות שחושפות מה העזתים חושבים על חמאס".
"יש סטריאוטיפ שגוי שהפלסטינים בעזה אוהבים טילים ומלחמות", אומרת צעירה עזתית בסרטון שפורסם ב-CNN. "המלחמות בעזה נפתחות על ידי ממשלת החמאס למטרות פוליטיות שמשרתות רק אותה". אישה נוספת סיפרה: "אם אתה אזרח עזתי שמתנגד למלחמה ואומר 'אני לא רוצה מלחמה', אתה מתויג כבוגד. אסור להגיד שאתה לא רוצה מלחמה".
אמירות נגד חמאס פורסמו גם ברשת אל-ג'זירה הקטארית, שמזוהה עם ארגון הטרור - אך רוב הדוברים שם נקטעו בזמן אמת בשידור.