רעידת אדמה בעוצמה 3.7 הורגשה אמש (ראשון) באזור ים המלח, בשעה 23:15. כך הודיע המכון הגיאולוגי לישראל. לא דווח על נזקים.
הרעידה הורגשה בין השאר בירושלים, באר שבע, דימונה, אילת ובית שמש. "אני ואמא שלי הרגשנו רעידת אדמה די קלה", סיפרה תושבת ירושלים. "הייתה תזוזה של המיטה ושל הספה, וספר נפל מהמדף".
1 צפייה בגלריה
ססמוגרף רעידת אדמה
ססמוגרף רעידת אדמה
(צילום: shutterstock)
הפעם האחרונה שבה דווח על רעידת אדמה בישראל הייתה ב-23 במרץ. המכון הגאולוגי מסר אז כי היא הורגשה בעוצמה 3.4 בכמה יישובים באזור הצפון והשרון.
שבוע לפני כן תושבים בצפון ובמרכז הארץ דיווחו כי הרגישו רעידת אדמה. המכון הגיאולוגי מסר כי הרעידת הייתה בעוצמה 3.8 ובעומק של כ-17 ק"מ. דיווחים התקבלו בין היתר מטבריה, עמק הירדן, כרמיאל וחיפה, גם מאזור חדרה, מודיעין, הוד שרון ורחובות. לא דווח על נזקים.
בפברואר שנה שעברה חידד פיקוד העורף את ההנחיות להתנהגות נכונה במקרה של רעידת אדמה, לאחר הרעידה העזה שהכתה בטורקיה ובסוריה והורגשה גם בישראל. בעת קבלת התרעה על רעידת אדמה או כאשר מבחינים בסימנים של רעידת אדמה, יש לצאת לשטח פתוח - אם ניתן. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.