האזינו: אביו של הלוחם שנפצע בג'נין מספר לראשונה על פציעת בנו
(צילום: דוברות רמב"ם)

"הבן שלי זוכר את התקרית. הוא זוכר שפינו אותו, שהגיע לבית החולים. הוא אומר שזוכר הכול": כך סיפר היום (חמישי) י', אביו של הקשר מדובדבן, שנפצע קשה בהיתקלות בג'נין בלילה שבין שבת ליום ראשון. במהלך השבוע השתפר מצבו, ואתמול, עדכן האב, הוא החל לתקשר עם בני משפחתו. "הוא מרגיש הרבה יותר טוב. אתמול הוא דיבר, היום אכל - התקדמות יפה מבחינה רפואית".
3 צפייה בגלריה
תת אלוף יניב אלאלוף מימין ויהודה פוקס משמאל מבקרים את הלוחמים הפצועים ברמב"ם
תת אלוף יניב אלאלוף מימין ויהודה פוקס משמאל מבקרים את הלוחמים הפצועים ברמב"ם
תת אלוף יניב אלאלוף מימין ויהודה פוקס משמאל מבקרים את הלוחמים
3 צפייה בגלריה
שני חיילים פצועים הגיעו לרמב"ם לאחר התקרית באזור ג'נין
שני חיילים פצועים הגיעו לרמב"ם לאחר התקרית באזור ג'נין
"לוחמים באים ועוטפים אותנו". חיילים ברמב"ם
(צילום: גיל נחושתן)

המבצע בג'נין - כתבות נוספות

הלוחם בן ה-21 ומפקדו בן ה-24, נפצעו כאמור במהלך חילופי אש עם מחבלי חמאס בכפר הפלסטיני ברוקין. בעוד עשרה חודשים, אמור היה הקשר להשתחרר מהצבא. "לא נסתיר שכהורים, יש דאגות מכך שהוא משרת ביחידה מובחרת", הבהיר י'. "עם זאת, הבן שלנו גדל באווירה של שליחות. הוא למד בישיבה שהאופי שלה הוא כזה של להיות בחוד החנית, לתת, לתרום ולאהוב את הארץ".
"אנחנו גאים בו מאוד. הוא למד לעשות את מה שהוא אוהב ואנחנו שמחים שהוא עושה את זה. הבן שלנו הרגיש שהוא ממצה את עצמו, עם כל הקושי. הוא בחר להיות במקומות האלה - ואנחנו שמחים על כך". לדברי האב, השאלה הראשונה ששאל בנו כשהתעורר הייתה באשר לשלום מפקדו. "הוא מאוד דאג לו", אמר. מוקדם יותר היום, בית החולים רמב"ם עדכן כי הקצין שב להכרה מלאה והוא נושם בכוחות עצמו.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ לאחר שביקר את הקצין סרן ד' והלוחם רס"ל י' מיחידת דובדבן שנפגעו בפעילות צה"ל
בני גנץ לאחר שביקר את הקצין סרן ד' והלוחם רס"ל י' מיחידת דובדבן שנפגעו בפעילות צה"ל
שר הביטחון גנץ מבקר את הלוחמים
בדבריו, ציין האב כי ההתאוששות של בנו הלוחם היא בגדר נס, שכן לטענתו, "מראש הכינו אותנו שהוא יהיה מורדם במשך כעשרה ימים - וכבר ביום הראשון קראו לנו, 'הוא פתח את העיניים ורוצה לדבר עם אמא ואבא'. יש פה נס גדול. ריבונו של עולם נתן לנו את הבן שלנו במתנה. זה לא מובן מאליו, ויש להודות על זה". י' הודה גם לצוות הרפואי, ואמר: "אנחנו מאמינים שהניסים האלה עוד יימשכו. הוא עוד יעמוד על רגליו ויילך".
"אני רוצה לשלוח חיבוק גדול לעם ישראל", סיכם. "תודה ענקית לכל הלוחמים שבאים ועוטפים אותנו, לעם ישראל שבכל מקום מתפלל ושולח את חיבוקו ואת תפילותיו. אנחנו רואים שהדבר הזה מחולל ישועות ופלאות. אנחנו מעריכים ומוקירים, ונקווה שהבנים יזכו לעמוד על הרגליים, לחזור ליחידה - ולסיים את השירות הצבאי".