משרד ראש הממשלה מגבש בימים אלה את הסדרת מטה החטופים והנעדרים שבראשו עומד תת-אלוף במיל' גל הירש. עד היום המטה הזה עובד עם מאות מתנדבים, איש מהם לא מקבל שכר.
בהוראת מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, גובשה טיוטת הצעה שנשלחה לשרים להערות ובהן מופיע שלד המטה.
1 צפייה בגלריה
גל הירש
גל הירש
גל הירש
(צילום: מוטי קמחי)
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
לפי הטיוטה שהגיעה לידי ynet, לצורך פעילות המטה יוקצו התקנים והתקציבים הבאים: 20 משרות כולל הוצאות שכר נלוות, כמשרות בלתי צמיתות, בחוזה מיוחד ובפטור לפי תקנות שירות המדינה, לתקופה קצובה שלא תעלה על חמש שנים. עוד צוין כי יוקצה תקציב בסך 50 מיליון שקל בפריסה שווה על פני השנים 2023 ו-2024.
בטיוטה נכתב עוד כי מטה החטופים והנעדרים ישמש גוף שיפעל לתיאום ויישום של כלל הפעילות הנגזרת מהמערכה להשבתם של הנעדרים והחטופים, לצד ליווי וסיוע למשפחותיהם תוך אחריות כוללת על הקשר עימן. המטה יפעל בהתאם להנחיות של הדרג המדיני ויעביר דיווחים על אודות פעילותו לדרג המדיני באופן שוטף/עיתי.
תפקידי המטה יהיו: א. ניהול המאמץ להשבת החטופים והנעדרים, ובכלל זה - ריכוז תמונת מצב עדכנית, תיאום בין משרדי הממשלה וכלל הגופים הפועלים בתחום זה והובלת המאמצים לאיתורם והשבת של החטופים והנעדרים; ב. ניהול המענים למשפחות החטופים והנעדרים, ובכלל זה - ליווי שוטף של משפחות החטופים והנעדרים וסנכרון המענים הממשלתיים לטובת מתן מעטפת של מענים פסיכו-סוציאליים.
עוד קובעת ההחלטה להטיל על מערך הדיגיטל הלאומי להקים מערכת מתקדמת לניהול מידע לטובת הנגשת מצגי נתונים ותמונת מצב לפעילות המטה. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן הבוקר כי מספר החטופים עומד על 240.