פיגוע רצחני ברכבת הקלה. נפילות בכביש 6 במתקפת הטילים האיראנית. סגירת השמיים באותה מתקפה. ושרת התחבורה מירי רגב הייתה בכלל בחו"ל. שר אחר לא יהיה בארץ בראש השנה: זהו השר מיקי זוהר שיצא לאומן שבאוקראינה - למרות אזהרת המסע.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב בחופשה בבודפשט
מירי רגב בחופשה בבודפשט
רגב בפגישה עם אורבן
בשל סגירת השמיים שרת התחבורה רגב נאלצה להמתין בשדה התעופה בבודפשט חמש שעות עד טיסתה חזרה לארץ בשעה 4 לפנות בוקר, בתום ביקור קצר, שבמהלכו נפגשה עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן. בניגוד לדיווחים ברשתות החברתיות, רגב לא המשיכה לחופשה פרטית.
רגב יצאה ביום ראשון לביקור בן 24 שעות בהונגריה, המשמשת בימים אלה כנשיאת האיחוד האירופי. במהלך הפגישה עם אורבן דנו השניים בסוגיות המדיניות והביטחוניות, כולל הנחיית רשות התעופה האירופית: לא לטוס לישראל עד סוף אוקטובר.
בפגישה הודתה רגב בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו על התמיכה הבלתי מתפשרת של הונגריה בישראל, הגינוי החד-משמעי לחמאס, הקריאה לשחרור ללא תנאי של החטופים ועל איסור הפגנות תמיכה בחמאס ועמידה לצד ישראל באו"ם. "זה לא סוד שממשלת הונגריה פועלת באפס סובלנות נגד אנטישמיות ופועלת לביטחון יהודי הונגריה ושימור זיכרון השואה", אמרה רגב.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב בחופשה בבודפשט
מירי רגב בחופשה בבודפשט
תמונת רגב בקניון. בלשכתה טענו: לא נכנסה לחנות התכשיטים
רגב נועדה גם עם השר בממשלת הונגריה לענייני האיחוד האירופי יאנוש בוקשה, ועם השר במשרד רה"מ גויטאש. כמו כן נפגשה עם יו"ר ומנכ"ל ענקית התעופה Wizz. בנוסף, השרה הייתה הנואמת המרכזית בכנס תמיכה במדינת ישראל, לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר.
‏ברשתות החברתיות נפוצו תמונות של רגב בתוך חנות תכשיטים ונטען שקנתה שם תכשיטים. אלא שבלשכתה הכחישו זאת בתוקף וטענו שמדובר בתמונה שעוותה. לדברי יועציה, לאחר הפגישה עם אורבן יצאו היא ועוזריה לקניון והיא צולמה ליד חנות תכשיטים מבלי שנכנסה אליה. רגב היתה אמורה לחזור לארץ ביום שני, אך בגלל סגירת השמיים בצל המתקפה האיראנית טיסתה נדחתה בחמש שעות והיא המתינה בשדה התעופה והמריאה לארץ רק ב-4 לפנות בוקר.
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
השר מיקי זוהר. בדרך לאומן
(צילום: יריב כץ)
שר התרבות מיקי זוהר המריא אמש לאירופה, בדרכו להעביר את ראש השנה באומן שבאוקראינה. הגעתו של זוהר לאומן מנוגדת לאזהרת המסע הרשמית של משרד החוץ לישראלים שלא להגיע לאומן. אמנם חסידים רבים אינם נשמעים לאזהרות האלה, אך מצופה משר בממשלה לשמש דוגמה לאזרחים.
מלשכתו של השר זוהר נמסר בתגובה: "מאז 7 באוקטובר השר זוהר לא נסע לאף חופשה פרטית. לקראת השנה החדשה, החליט השר זוהר, כאדם מאמין, לצאת באופן פרטי על חשבונו, למסע המפרך לאומן כדי להגיע לצדיק רבי נחמן מברסלב ולהתפלל בעבור עם ישראל ולמען החטופים והצלחת חיילי צה״ל במלחמה. השר עדכן את גורמי הביטחון הבכירים. מעבר לזה, לא נפרט מטעמי ביטחון".