לוחם מילואים בן 39 מאזור השפלה, שחזר מלחימה בעזה, הואשם בחודש מאי בתקיפת בת זוגו, אך זוכה שבוע שעבר בטענה של אי-שפיות. שופט בית משפט השלום ברחובות קבע כי הנאשם זקוק לטיפול מרפאתי כפוי.
המילואימניק הוא לוחם גבעתי, שהתגייס ללחימה בעזה כבר ב-7 באוקטובר וכעבור חצי שנה של לחימה קשה חזר הביתה. בחודש מאי 2024 התקבל דיווח על כך שהנאשם תקף את בת זוגו. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד בשל תקיפת בת זוגו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהתרגיל החטיבתי של חטיבת המילואים ׳כרמלי׳
תיעוד מהתרגיל החטיבתי של חטיבת המילואים ׳כרמלי׳
לוחמי מילואים בעזה. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום: דובר צה"ל)
לפי סנגורו של הנאשם, עו״ד גל וולף: "מדובר בלוחם מצטיין שתרם רבות ללחימה בעזה. הוא חזר הביתה במצב נפשי מורכב בעקבות הלחימה בעזה. מאז יש לו התפרצויות זעם - לרבות קללות ואלימות פיזית".
נגד הנאשם הוגש כתב אישום לבית משפט השלום ברחובות, המייחס לו עבירות של תקיפה, איומים, היזק לרכוש במזיד ותקיפה חבלנית של בת זוג בשני אישומים שונים. באולם נכחו גם סמג"ד במילואים ולוחם נוסף שהתייצבו על מנת לתמוך בחשוד, שלחם לצידם כתף אל כתף ונקלע למצוקה נפשית. הם העידו כי מדובר בלוחם מצוין שתרם רבות.
"אין ספק שחייבים להסתכל על זה בעיניים קצת שונות מעצור רגיל", אמר עו"ד וולף, מהסנגוריה הציבורית. "יכול להיות חשוד שצריך עזרה וסיוע ולאו דווקא בהליך הפלילי אחרי כל הטראומות שעבר".
אולם, לטענת המתלוננת, היחסים העכורים ביניהם החלו ממש לפני המלחמה וכשחזר מהמילואים המצב החמיר.
במהלך הדיון, שהתנהל מיד לאחר שהנאשם נעצר בחודש מאי, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו, אלא שהשופט ציין כי "עניינו של המשיב אכן חריג ויודע דופן. אינני מקל ראש במיוחס למשיב כפי שעלה אף בטיעוני המאשימה, אין מדובר בעבירות אלימות ברף הגבוה, הסיבה המיידית להגשת כתב האישום היא החשש מפני מצבו הנפשי".
2 צפייה בגלריה
עו"ד גל וולף
עו"ד גל וולף
"הנאשם חזר הביתה במצב נפשי מורכב מהלחימה", עו"ד גל וולף
(צילום: מוטי קמחי)
באותו דיון עלה כי תלונת בת הזוג למשטרה היא סוג של קריאת השכמה לטפל בבן הזוג שחווה התקפי זעם והתפרצויות מאז ששב מהלחימה בעזה.
מחוות הדעת הפסיכיאטרית שהוגשה לשופט השלום ברחובות, גיל גבאי, מטעם הפסיכיאטרית המחוזית עולה כי הנאשם לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע המיוחס לו בכתב האישום, בשל מחלת נפש במובנה המשפטי. הנאשם אמר לבית המשפט כי הוא נמצא בהליכי הכרה במשרד הביטחון: "במסגרת ההכרה אני מתחיל טיפולים באגף השיקום".