"הכאב של המשפחה הוא גם שלי": כך אמרה היום (חמישי) יאנה בלום, שהורשעה בינואר האחרון בהמתה בקלות דעת, לאחר שנהגה בשכרות ביום העצמאות וגרמה לתאונת דרכים שבה נהרג מעין דומנוביץ בן ה-10 חודשים. בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בלום פנתה למשפחתו של מעין, ואמרה כי "חיכיתי למעמד הזה ופחדתי ממנו. אני מצטערת. אין מחילה, אני יודעת". נציגי הפרקליטות, עו"ד וודים סיגל ועו"ד עידן איבגי, ביקשו להטיל על בלום עונש של 14 שנות מאסר בפועל. גזר דינה יינתן בחודש ספטמבר.
בני משפחתו של התינוק מעין בבית המשפט
(צילום: הרצל יוסף)

2 צפייה בגלריה
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
התינוק מעין
(באדיבות המשפחה)
"מעין מלווה אותי בכל יום, בחלומות שלי. בין אם זה כשהוא מחייך או אם זה להתעורר מסיוטים על התאונה, מסיוטים על בית כלא. הכאב של המשפחה הוא גם שלי. אני מצטערת. אין לי מילים", הוסיפה בלום. בהמשך, במסגרת עדותה במהלך הטיעונים לעונש, אמרה כי "ארצה לבקש מבית המשפט מחילה על הטעות הנוראית שעשיתי. אני לוקחת אחריות מלאה עליה, ואני מבקשת שייעשה איתי חסד ככל הניתן".
בתחילת הדיון עלתה לדוכן אילה דומנוביץ, אימו של מעין, ואמרה בבכי כי "אני מדברת היום בשם החיים ובשם המתים, בשם מעין שלא ידבר עוד לעולם. עד יום רביעי, יום העצמאות, היינו משפחה רגילה. אבא, אימא וארבעה ילדים. עד הרגע שהכול התנפץ היו לנו חיים מלאים בטוב ובעשייה".
לאחר מכן, עלו גם אימה וסבתה של בלום, וביקשו מבית המשפט להקל בעונשה. "מאותו יום שחור החיים שלנו השתנו לגמרי, נהרסו. יום הזיכרון הוא יום מאוד חשוב לנו וליאנה, היא רצתה את העבודה בגלל יום העצמאות. היא רצתה להיות במקום אחר אחרי יום הזיכרון. חבל שהיא הייתה שם, עכשיו היא צריכה לקחת את האחריות על התאונה ולסבל הגדול שהיא גרמה למשפחה. היא כבר לא אותו יאנה, היא בוכה ולא ישנה", אמרה האם אירנה, שסיפרה כי משפחתה שכולה לאחר שבעלה נרצח בפיגוע הדולפינריום כחצי שנה לאחר שעלו לארץ.
2 צפייה בגלריה
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום וזירת התאונה
(צילום: חיים הורנשטיין, מתוך אינסטגרם)
נציגי הפרקליטות אמרו כי "שמענו את דברי המשפחה, המתארת כיצד חייהם מתחלקים ללפני התאונה ואחרי התאונה. חייהם לא ישובו להיות כשהיו. הן בהיבט הנפשי שהם מתמודדים איתו, גם ביחס לאובדן של בנם הפעוט, שהיה רק בן 10 חודשים, והן בהתמודדות הנפשית עם הפגיעות שחוו בעצמם וילדיהם האחרים.
"מדובר בנאשמת שהורשעה בשנת 2018 בגין עבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים או סמים, וזאת כשהיא אוחזת ברישיונה שנתיים בלבד. אנו רואים שלא היה די בהרשעה הזו בכדי להניא אותה מלעשות כן, לא היה די בעונש בשביל להרתיע אותה מלחזור על אותה התנהגות - שילוב נהיגה ואלכוהול או סמים".
בתגובה, סניגוריה של בלום טענו כי בקשת הפרקליטות, עונש של 14 שנות מאסר בפועל, היא מופרזת. "מדובר בצעירה בת 25, במהלך הזמן הזה היא עשתה כברת דרך ושינוי משמעותי. היא נמנעה מצריכת חומר כזה או אחר ואפילו אלכוהול. הנאשמת נטלה אחריות באופן מלא ואת תחושת האשמה תסחוב עד אחרון ימיה".