1 צפייה בגלריה
פעוטה נפגעה מרכב
פעוטה נפגעה מרכב
שבעה ילדים נדרסו למוות מתחילת השנה בקרבת רכבים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
פעוטה נדרסה למוות בצהריים (יום שלישי) סמוך ליישוב עומר שליד באר שבע. ככל הנראה, הפעוטה נפגעה מרכב אביה בזמן שנסע לאחור. היא הובאה לחבירה עם צוותי מד"א סמוך לאזור התעשייה של היישוב. משם היא פונתה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, ובהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.
הדיווח על הפגיעה בפעוטה התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 13:04. לפי מד"א, חובשים ופרמדיקים העניקו לפעוטה שהייתה מחוסרת הכרה טיפול רפואי, ופינו אותה לבית החולים כשהיא במצב קריטי ותוך כדי פעולות החייאה.
חובש רפואת חירום במד"א, היאשם אלעטאונה, סיפר: "חברנו עם רכב פרטי שהביא אלינו את הפעוטה, שהייתה מחוסרת הכרה וסבלה מחבלת ראש קשה. מיד התחלנו בטיפול רפואי וביצוע פעולות החייאה ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קריטי". בהמשך, כאמור, נקבע מותה בבית החולים.
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה מתחילת שנת 2022 נדרסו למוות שבעה ילדים בקרבת כלי רכב - כאשר כולם מהחברה הערבית, ובהם חמישה מהחברה הבדואית.
עוד עולה מהנתונים כי בשנים 2021-2017 נדרסו למוות 45 ילדים בסביבת כלי רכב - בהם 39 מהחברה הערבית - כאשר 28 מתוכם הם מהחברה הבדואית.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה: "ילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון הגבוה ביותר בתמותה בתאונות ביחס לכלל ילדי ישראל. הנתון הזה בולט במיוחד כאשר מדובר בדריסה בסביבת הרכב". לדבריה, "אחת הסיבות לתופעה היא תשתיות מסוכנות, כאשר אין הפרדה בין מתחם המשחק של הילדים לאזור הנסיעה של הרכבים. הנהג אינו יכול להבחין מבעד למראות הרכב בתינוק כאשר הוא זוחל או יושב".
עוד נמסר כי "ארגון בטרם, יחד עם ארגונים נוספים בממשל ובחברה האזרחית, פועלים רבות להעלאת המודעות להתנהגות בטוחה בחברה הבדואית. הצלחנו להביא לצמצום משמעותי בתמותת הילדים בתאונות, אך לצערנו זה לא מספיק. רק החלטה של הממשלה להשקעה מסיבית ומוגדרת בקידום בטיחות הילדים הבדואים, לצד השקעה בשיפור התשתיות, יביאו לשינוי אמיתי ולמיגור התופעה".