4 צפייה בגלריה
 מחאה בתל אביב
 מחאה בתל אביב
הפגנה בתל אביב, מול הכניסה לקריה
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
קצינים במילואים שמשרתים בקריה בדרגות בכירות יידרשו מעתה להציג בכניסה צו מילואים או טופס הזימון - אם יגיעו ביום של הפגנה או מחאה. זה הנוהל החדש שהפיץ בימים האחרונים מפקד מחנה מטכ"ל (הקריה) בתל אביב, אלוף משנה אוהד עזרא.
לפי הנוהל החדש, אין להכניס יותר לבסיס קצינים במילואים ב"ימי שיבוש" או בימים בהם בצומת קפלן הצמוד יש הפגנות גדולות, אם הם לא יציגו בטרמינל הכניסה את צו או זימון המילואים. עד כה היו יכולים קציני מילואים בדרגות סגן אלוף ומעלה, לרבות בכירים כאלופי משנה ותתי-אלופים, להיכנס באופן חופשי לקריה, עם הצגת תעודת החוגר בלבד, ותמיד.
4 צפייה בגלריה
עדכון מדיניות כניסת אנשי מילואים לבסיס הקריה, תל אביב
עדכון מדיניות כניסת אנשי מילואים לבסיס הקריה, תל אביב
הנוהל החדש שהופץ לאנשי המילואים בקריה
בצבא טוענים כי מדובר בנוהל שמיועד למנוע עומסים, אך קצינים רבים שקיבלו את המייל הפנימי טוענים שמדובר בחוסר אמון כלפיהם, מצד הצבא: "זה נכון שיש עשרות רבות, אולי מאות מקציני וטייסי המילואים שהודיעו על הפסקת שירותם, כאלו שמשרתים בקריה, בעיקר בתפקידי ליבה במטה המבצעי, בבור או באמ"ן, אבל לאבד אמון בהם כאילו יעשו אקט של מחאה בתוך הבסיס, הדרך עוד ארוכה".
חלק מהטייסים הבכירים במילואים שהפסיקו לשרת אחרי שביצעו תפקידי פיקוד ושליטה בבור של חיל האוויר אכן נראו בחלק מההפגנות שבמקרה מתקיימות בצמוד למפקדה הראשית של צה"ל הסמוכה למגדלי עזריאלי, אך הם תמיד הגיעו על אזרחי, הדגישו שהם אזרחים שמפגינים, והצניעו את נוכחותם.
בנוסף, בימים האחרונים דיווחו טייסי קבע רבים שיוצאים כרגיל לביתם מהבסיסים עם המדים התכולים וכנפי הטיס, כי אזרחים מגדפים אותם ומכנים אותם "פריווילגים".
4 צפייה בגלריה
 מחאה בתל אביב
 מחאה בתל אביב
מילואימניקים מפגינים מול הכניסה לקריה
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
4 צפייה בגלריה
הקרייה בתל אביב
הקרייה בתל אביב
הקריה בתל אביב
(צילום: שאול גולן)
בתוך כך, מארגני "מכתב הטייסים" עדכנו כי ביממה האחרונה נוספו כ-120 אנשי מילואים פעילים בחיל האוויר שהודיעו על הפסקת שירותם. המספר הכולל כרגע קרוב ל-830, בהם יותר מ-260 טייסים. "אנו מזכירים כי מדובר בטייסים, אנשי מערך כטמ"מ, מערך הבקרה, המטה המבצעי, ואנשי יחידות מיוחדות, כולם משרתים פעילים במילואים בחיל האוויר", ציינו המארגנים.
מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מוקיר ומעריך את תרומתם המשמעותית של אנשי המילואים לביטחון המדינה ואת שירותם. נהלי הכניסה לקריה לא שונו. בימים בהם יש עומס וחסימות באזור בסיס מטכ"ל בלבד, הנוהל הוא שנדרש להציג צו מילואים בתוקף או להיכנס בליווי משרת מהיחידה אליה הוא מגיע. זאת במטרה לשמור על הסדר בימים עמוסים".