1 צפייה בגלריה
אליעזר (מודי) זנדברג
אליעזר (מודי) זנדברג
מודי זנדברג בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, שכיהן בעבר כיו"ר קרן היסוד, הורשע היום (שני) בהפרת אמונים בפרשת הצוללות, וצפוי לרצות שבעה חודשי עבודות שירות בגין קידום ענייניו של עד המדינה בפרשת הצוללות, מיקי גנור, וקיבל ממנו 103 אלף שקל בין 2016-2012 למרות שהיה בניגוד עניינים.
תחילה הואשם זנדברג בעבירות חמורות בהרבה, בהן שוחד, מרמה והלבנת הון, אולם ביולי האחרון הגיע להסדר עם הפרקליטות ומסתמן שישלם בנוסף גם קנס בסך 50 אלף שקל. את גזר דינו הסופי של זנדברג יקבע בית המשפט המחוזי בתל אביב בהמשך ההליך המשפטי.
הסדר הטיעון נחתם כאמור לפני כחודשיים בין נציג פרקליטות מיסוי וכלכלה, עו"ד אלעד פנחס, לבין פרקליטו של זנדברג, עו"ד ירון קוסטליץ. לפי כתב האישום המתוקן שבו זנדברג הורשע, במהלך כהונתו כיו"ר קרן היסוד הכיר גורמי ממשל רבים, בהם מנהל לשכתו של נתניהו לשעבר, אייל חיימובסקי, וכן את גנור שייצג את יצרנית הצוללות הגרמנית טיסנקרופ.
עו"ד ירון קוסטליץעו"ד ירון קוסטליץ
בשל רצונו של גנור לקדם את רכישת כלי השיט על ידי הממשלה, קבע עבורו זנדברג שלוש פגישות עם מנהל הלשכה של נתניהו על מנת לסייע לגנור בעסקיו. במקביל, אף שהיה בתפקיד ציבורי, ניסה זנדברג לסייע לגנור בעסקים אחרים כדי להרוויח עמלה מכך - אך משום שאף מיזם לא יצא לפועל מלבד עסקת הצוללות, לא קיבל דבר.