ברקע מחאת משפחות החטופים, החוסמות זה שעות את משאיות הסיוע לרצועת עזה, יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, התייחס היום (רביעי) לסוגיית המו"מ מול חמאס, ואמר כי "בימים האחרונים אנו עדים להדלפות מגמתיות שקורעות את המשפחות ואת העם, ופוגעות במאמצים האדירים שמושקעים בנושא. החזרת החטופים היא חוב מוסרי של המדינה". גנץ התייחס בעקיצה גם לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטרם לקח על עצמו אחריות לאסון ה-7 באוקטובר, ובהצהרתו האחרונה בחר לתקוף כמה פעמים את "האולפנים". "מי שנושא באחריות הם המנהיגים, ולא האולפנים. האחריות רק עלינו", הדגיש גנץ.
1 צפייה בגלריה
גנץ: "המנדט של ממשלת החירום הוא לקבל הכרעות קשות עם לגיטימציה ציבורית רחבה"
גנץ: "המנדט של ממשלת החירום הוא לקבל הכרעות קשות עם לגיטימציה ציבורית רחבה"
גנץ: "המנדט של ממשלת החירום הוא לקבל הכרעות קשות עם לגיטימציה ציבורית רחבה"
(צילום: אלכס קולומויסקי, מוטי קמחי)
בהצהרה שמסר נתניהו לתקשורת ביום חמישי האחרון הוא טען בין היתר כי "העברנו תקציב מלחמה עצום שיעזור לצבא לעמוד במטרות המלחמה ולהשיג את הניצחון, שייקח עוד חודשים ארוכים, אבל אנחנו נחושים להשיגו". הוא תקף כי "יש מי שטוענים באולפנים שאי אפשר לנצח, אני דוחה את זה על הסף. אנחנו מנצחים וחותרים לניצחון מוחלט". בהמשך הביע התנגדות לקיום בחירות בזמן המלחמה, בטענה ש"הליכה לבחירות זה חוסר אחריות, זה יפגע קשות במאמץ המלחמתי. מי שמייחל לזה ולכל שאר הדברים שאנחנו שומעים באולפנים זה חמאס וגם איראן שעומדת מאחוריו. לא ניתן להם את זה. אנחנו נביא את הניצחון המוחלט".
גנץ אמר היום כי החזרת החטופים היא "מטרה דחופה, והיא לא מחליפה את המחויבות להסיר את האיום של חמאס, שלא נרפה ממנה לעולם. הרצון להחזיר את החטופים בחיים הוא מקור עוצמה. הוא חלק ממה שהופך אותנו לחברה חפצת חיים ומשגשגת, שיש בה עבור מה להילחם. אני מבטיח למשפחות החטופים ולציבור כולו, כמו שידענו בעבר לקבל החלטות קשות, נדע לקבל את ההחלטות האלו גם בעתיד אם יהיה מתווה אמיתי על השולחן. זה המנדט של ממשלת החירום - לקבל הכרעות קשות עם לגיטימציה ציבורית רחבה".
דבריו של נתניהו בשבוע שעבר
(צילום: לע"מ )

השר גנץ התייחס גם לאסון קריסת הבניינים בעזה שבו נהרגו 21 לוחמי מילואים, ואמר כי ״מפת השכול של מדינת ישראל נצבעה בהוכחות כואבות למחיר התקומה, ולעוצמתו של צבא שבא מהעם, ושבניו פועלים למען העם. האחריות שלנו היא שמנפילתם לא יוותר רק גל-עד זיכרון, אלא מעשה. שהלקח של מי שפוגע בנו, יהיה שאנחנו מאוחדים יותר ונחושים יותר מתמיד".
על כיתור העיר חאן יונס אמר גנץ כי "זו לא הנקודה היחידה שבה אנו נלחמים, ובוודאי לא היעד האחרון. יש לנו עוד הרבה יעדים והרבה משימות - בעזה, בצפון, ביו״ש ובזירות נוספות. כל מקום שבו יש טרוריסטים ותשתיות טרור יכול להיות היעד הבא. יש עוד הרבה פעולות לפנינו".