זירת הרצח בפוריידיס
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

סאלח עליקה (25), תושב פוריידיס, נורה למוות הערב (רביעי) ביישוב מגוריו שמצפון לזכרון יעקב. שני צעירים נוספים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו באורח בינוני מהירי ופונו לבית החולים הלל יפה בחדרה. על פי התושבים, ביישוב היו חילופי אש, ואחד הפצועים ככל הנראה לא קשור לסכסוך אלא נפגע מירי תועה.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב שרון בשעה 20:05. חובשים ופרמדיקים של הארגון קבעו במקום את מותו של הצעיר שנרצח, ופינו את השניים האחרים לבית החולים.
1 צפייה בגלריה
סאלח עליקה
סאלח עליקה
הנרצח סאלח עליקה
פרמדיקית מד"א שולמית ארינוס וחובש מד"א איתן אדניר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את שלושת הפצועים במרחק של מטרים בודדים אחד מהשני. גבר כבן 25 שכב על שטח כורכר כשהוא מחוסר הכרה ואזרחים מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. 2 הפצועים הנוספים שהיו בהכרה מלאה טופלו במקום ופונו לבית החולים כשמצבם בינוני ויציב".
המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת האירוע, במסגרתה החלו השוטרים באיסוף ראיות. לפי שעה לא נעצרו חשודים.
מכות עם מוטות: תיעוד מקטטה ברהט

בטייבה נורה הערב גבר ונפצע באורח בינוני. הוא פונה על ידי צוותי מד"א לבית חולים מאיר בכפר סבא. אתמול נורה תושב שיבלי ופונה לבית חולים העמק כשמצבו הוגדר בינוני עד קשה. לפני כן תועדה קטטה אלימה ברהט בין שתי משפחות. בקטטה נפצע באורח קל אדם אחד. בתיעוד נראים מתקוטטים רבים מכים אחד את השני במוטות ארוכים.
מוקדם יותר כינס ראש הממשלה נפתלי בנט את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. הוא התייחס בפתח הכינוס לפיגוע בבאר שבע ואמר: "אני רוצה לשבח את שני האזרחים שפעלו בתושייה ובאומץ ופשוט הצילו חיים. מגיע להם צל"ש, לא פחות מצל"ש. על התושייה, על החתירה למגע. כך צריך לפעול כל ישראלי מול פיגוע טרור".
הרצח הערב בפוריידיס הוא השני בתוך יממה. אתמול נרצח ביריות עבד אלרחים עבד אללטיף סלאמה ליד ביתו בקלנסווה שבשרון. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו לאחר זמן קצר. סלאמה ישב ברכבו כשירו לעברו עשרות קליעים. חלק מהם פגעו בפלג גופו העליון. מדובר גם ברצח השני מאז כניסתו של תנ"צ נתן בוזנה לתפקיד ראש יחידת סיף שאחראית על סיכול הפשיעה בחברה הערבית.