1 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה הציונות הדתית
ישיבת סיעה הציונות הדתית
ח"כ בצלאל סמוטריץ'
(צילום: ערוץ כנסת)
לפני קצת יותר משנתיים הוחלט להעניק את פרס היצירה התורנית של הקתדרה לתורה ולחכמה בגבעת שמואל לרב יצחק גינזבורג. שני שרים בממשלה דאז, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', החליטו להשתתף בכנס. "הוא גאון ותלמיד חכם עצום עם יצירה תורנית בהיקפים בלתי נתפסים", אמר סמוטריץ', והוסיף: "לא חייבים להסכים איתו על כל דבר כדי להאמין שהוא ראוי לפרס".
גינזבורג, לבושתנו נושא את התואר רב, הוא האבא הרוחני של הימין האנטי-ציוני. קופת השרצים שלו לא קטנה. לשיטתו, "יש לעקר את הרוח הציונית... את הממשלה, משמאל או מימין, עלינו למגר. וכשתקום חדשה להפיל גם אותה, וכך הלאה - עד לכינון ממשל תורני בארץ... את בית המשפט עלינו לשבר (ואת הצבא) יש להכניע תחת יד הקדושה".
הוא גם האיש שחיבר את הקונטרס "ברוך הגבר", שהייתה בו הצדקה לרוצח ברוך גולדשטיין. הוא המנהיג הרוחני של החוליגנים שפורעים בפלסטינים. כתם על היהדות. כתם על ישראל. ולמרות זאת, בחר סמוטריץ' לכבד את גינזבורג. האם זה אומר שצריך לסלק את סמוטריץ' מכל תפקיד בכנסת? עוד נחזור לשאלה.
אבו-הזאז לא הגיעה לדרגה של סמוטריץ'. היא שמעה. היא הצטלמה. זה לא הופך אותה לטהורה. צריך לבדוק. אבל אין גם שום צורך לאמץ את הנורמות האמריקניות של ציד מכשפות ושל מקרתיזם
והנה, בשבוע שעבר חשף גוף ימני, "הקול היהודי", את העובדה שעו"ד ליניר אבו-הזאז עברה השתלמות בת עשרה שיעורים, שכללה הרצאות של איסלאמיסטים תומכי טרור. היא גם הצטלמה עם אחדים מהם. העניין הוא שמדובר בעוזרת הפרלמנטרית של ח"כ ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, רם בן ברק. בתגובה טענה אבו-הזאז: "השתתפותי בקורס הינה על דעתי האישית בלבד ונעשתה בסופי שבוע ולא במסגרת תפקידי, ומטרתה הינה העשרת ידע ולימודי ההיסטוריה הרווחת במקום. בנוסף חשוב לי להבהיר, בזמן הפגישה ולאחר מכן במהלך הצילום לא ידעתי על הדברים המיוחסים להם (לתומכי הטרור שאתם הצטלמה – ב"י)".
אפשר להניח שבקורס, "עיון אל בורק", לא הטיפו לציונות. ולא ברור כיצד קורה שתומכי טרור מובהקים, כמו האנטישמי עכרמה צברי, המופתי לשעבר של ירושלים, משתתפים כמרצים בקורס מעין זה. זה מריח רע מכל כיוון אפשרי. גם קצת מוזר שמבין כל ערביי ישראל, בחר בן ברק דווקא באבו-הזאז. הרי יש זרם חדש של צעירים ערבים שמתגייסים לצה"ל ו/או נאבקים בפורומים שונים למען ישראל. הם, מלכתחילה, לא היו הולכים לקורס כזה. אז למה הם לא זוכים לעידוד?
ועדיין, אין שמץ של הוכחה שאבו-הזאז עצמה תומכת בטרור או בדעות של צברי. סטודנטים בישראל משתתפים, מבחירה, בקורסים של תומכי BDS. זה לא הופך אותם לחסידי חיסול ישראל.
בן-דרור ימיניבן-דרור ימיני
נדמה שהימין מאמץ, קצת יותר מדי, את "תרבות הביטול" של השמאל המטורלל בארה"ב. בשנים האחרונות מרצים מסולקים שוב ושוב, ולפעמים מאבדים קריירה, רק משום שאיזה סטודנט רדיקלי יוזם קמפיין נגד המרצה שדעותיו חורגות משורת המקהלה. ברוב מוחלט של המקרים מדובר במרצים בעלי דעות ליברליות, שסירבו להצטרף לבולשביזם הרדיקלי.
ובעיקר, מה בדיוק ההבדל בין סמוטריץ', והוא לא לבד, לבין אבו-הזאז? בעצם, יש הבדל, לרעת סמוטריץ'. הוא תמך במתן פרס לתומך טרור. אבו-הזאז לא הגיעה לדרגה הזאת. היא שמעה. היא הצטלמה. זה לא הופך אותה לטהורה. צריך לבדוק. אבל אין גם שום צורך לאמץ את הנורמות האמריקניות של ציד מכשפות ושל מקרתיזם. לא משמאל. לא מימין.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com