אנדריי קוזלוב, שחולץ ב"מבצע ארנון" אחרי 246 ימים בשבי חמאס, נאם הערב (שבת) בהפגנה בתל אביב וסיפר על התקופה שבה שהה בשבי יחד עם אלכס לובנוב ז"ל - שנרצח בשבוע שעבר יחד עם חמישה חטופים נוספים. כעבור כמה ימים גופתו הועברה לישראל והובאה לקבורה.
"אלכס היה שם, בגיהינום, במשך חודשיים", סיפר קוזלוב על לובנוב. "בעלה של מיכל, אביהם של תום וקאי, הבן שמעולם לא הזדמן לו לפגוש. הוא לימד אותי מילים בעברית, הוא סיפר לי את סיפור חייו, שיתפנו בפחדים ובתקוות שלנו. משאלותיי התגשמו, עבורו הפחדים שלו התממשו".
אנדריי קוזלוב בהפגנה בת"א
(צילום: SATVIEW)

3 צפייה בגלריה
אנדריי קוזלוב ו אלכס לובנוב
אנדריי קוזלוב ו אלכס לובנוב
קוזלוב נפרד מאלכס לובנוב ז"ל
(צילום: דוברות מטה החטופים)
"לקחו אותו ואמרו לנו שהוא ילך הביתה. הוא היה צריך להיות כאן, איתנו", אמר קוזלוב הערב בתל אביב. "אנחנו לא יכולים לאפשר לאסון הזה להמשיך להתרחש, אנחנו צריכים לדרוש מהמנהיגים שלנו לעשות כל מה שצריך ולעשות את הדבר הנכון. אנחנו צריכים להחזיר אותם הביתה לשיקום או קבורה, עבורם, עבור המשפחות ועבור ישראל".
בנאומו בהפגנה אמר קוזלוב: "אולי אני נראה רגוע וכאילו הכול בשליטה - אבל לא. אף אחד כאן לעולם לא יהיה כזה אם לא נחזיר את כל החטופים מהמנהרות של עזה. התמזל מזלי, אני מבורך - אני כאן. הירש, עדן, כרמל, אורי, אלמוג ואלכס אינם".
3 צפייה בגלריה
הפגנה למען החזרתם של החטופים בתל אביב
הפגנה למען החזרתם של החטופים בתל אביב
בהפגנה הערב בתל אביב
(צילום: SATVIEW)
3 צפייה בגלריה
הפגנה למען החזרתם של החטופים בתל אביב
הפגנה למען החזרתם של החטופים בתל אביב
(צילום: ליאור רוטשטיין)
הוא הוסיף: "אמרתי שיש לי מזל, אני מתכוון לזה, המזל שלי היה שניצלתי. הלב שלי, הנשמה שלי עדיין בחושך למרות שלאסון המשפחתי היה סוף טוב. קשה לראות את האור בזמן ש-101 בני ערובה עדיין שם. 11 חודשים מאז שהם נחטפו מחייהם. אנחנו צריכים להחזיר אותם לחיים, בחזרה לאהבה שמחכה להם כאן, לאהבה שכולכם מקיפים אותי בה".
"אלכס לא יקבל את ההזדמנות לחבק את המשפחה שלו כמו שאני חיבקתי את שלי. עדיין יש הזדמנות לאפשר לרבים כל כך לחוש את השמחה הזו, לחזור הביתה ולחבק את משפחותיהם".