1 צפייה בגלריה
בני סלע
בני סלע
בני סלע
(צילום: עמית שאבי)
התביעה המשטרתית הודיעה אתמול (רביעי) כי היא חוזרת בה מכתב האישום שהוגש נגד האנס הסדרתי בני סלע, שמרצה מאסר ממושך, בגין איומים כלפי קצין ביחידת נחשון.
לפי כתב האישום, שהוגש ב-2018, סלע נלקח לבית משפט על ידי צוות יחידה נחשון, אז קילל קצין ביחידה ואמר לו "שהילדים שלך ימותו. שתקבל שיחת טלפון שהם נפגעו". לאחר מכן איים סלע על הקצין: "אני מבטיח לך שיום אחד הילדים שלך יפתחו את דלת הבית ואני אחכה להם מאחורי הדלת".
אלא שכאמור, אתמול הודיעה התביעה בבית משפט השלום בנתניה שהיא חוזרת בה מהאישום. ייתכן שאחד השיקולים היה היעלמות של "ראיית זהב" מרשיעה. לפני המשפט, סיפר המתלונן שהקליט את סלע מאיים והעביר עותק מההקלטה למפקדיו. בהמשך התברר שלא נמצא עותק של ההקלטה, והמתלונן סיפר שכנראה מחק אותה אצלו לאחר שסבר בטעות שהתיק נסגר בהסדר. בדיון, עורך דינו של סלע טען שמתנכלים לו לאחר שסירב לשתף פעולה עם גורמי מודיעין בכלא בעבר.
עו״ד איתי בר עוזעו"ד איתי בר עוז
סנגורו של סלע מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד איתי בר עוז, מסר כי "מרשי נמצא כיום במקום אחר לגמרי ממה שהיה בעבר - מסלול של שיקום. למרבה הצער מאז אירוע הבריחה בשנת 2006 שב״ס מתנכל לו בכל הזדמנות אפשרית בתיק הנוכחי הצלחנו להוכיח שהעלילה נבעה בשל סירובו לשתף פעולה עם גורמי מודיעין כנגד אסיר אחר, באמצעות מסמכים שהוכיחו את טענותינו, ובצירוף התנהלות תמוהה ביותר של המתלונן שטען כי הקליט את כל האירוע והעביר למפקדיו או לחוקר המשטרה, דבר שהתברר כלא נכון, ובהמשך טען שמחק בעצמו את ההקלטה כי התביעות המשטרתיות הודיעו לו שהתיק הסתיים. אנו שמחים שהתביעה המשטרתית הכירה בצדקת הגרסה של בני".
ממשטרת ישראל נמסר: "כתב האישום הוגש על סמך חומר הראיות בתיק, אולם בהמשך ולאור התפתחויות ראייתיות - הוחלט על ידי התביעה לחזור מכתב האישום, וזאת ללא קשר לטענות הנאשם".
משב"ס נמסר: "החלטות באשר לאופן ניהול תיק פלילי נתונות לגורמי התביעה. יחד עם זאת, אנו עומדים מאחורי הדברים ורואים בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על סגל שב"ס. אנו דוחים בכל תוקף את טענותיו של האסיר כי מתנכלים לו. ההפך הוא הנכון, האסיר זוכה ליחס שיוויוני כמו כל אסיר על פי פקודה".
לסלע עבר בלתי נתפס של עבירות מין חמורות, שבגינן נידון ל-35 שנות מאסר בשנת 2000 - העונש הכבד ביותר שהוטל עד אז על עבריין מין. בשנת 2012 הוא נידון לארבע שנות מאסר נוספות בגין בריחה מהכלא ב-2006, אז אמר למלוויו לדיון בבית משפט ששכח משהו ברכב, טיפס מעל חומה ונמלט. במשך 16 ימים ניסתה המשטרה ללכוד את סלע, במבצע שעלותו מוערכת ב-36 מיליון שקל. לבסוף הוא אותר והושב למאסר. ב-2021 נידון סלע לשנתיים נוספת בכלא לאחר שחשף עצמו בפני סוהרת.