"אין קשר בין מתן האות לחמ"ל האזרחי שהוא גוף נפרד ופעילותו מנוהלת בנפרד מזו של ארגון אחים לנשק". כך הבהיר היום (חמישי) נשיא המדינה יצחק הרצוג, בתגובה לקמפיין הרשת של אנשי הימין שמחו על כוונת בית הנשיא להעניק אותות הצטיינות לחמ"לים אזרחיים שתרמו במלחמת חרבות ברזל, ובין היתר לחמ"ל האזרחי שהפעיל ארגון "אחים לנשק".
2 צפייה בגלריה
קמפיין חדש נגד תמיכת הנשיא הרצוג באחים לנשק : "הרצוג נשיא שמפלג את העם"
קמפיין חדש נגד תמיכת הנשיא הרצוג באחים לנשק : "הרצוג נשיא שמפלג את העם"
קמפיין נגד תמיכת הנשיא הרצוג באחים לנשק שהופץ ברשת
בבית הנשיא הבהירו כי "אות הנשיא להתנדבות שפורסם היום ניתן למספר ארגונים ואנשים פרטיים וכן מוענק במשותף כמעשה הוקרה לשורת חמ"לים שפעלו בחודש הראשון למלחמה בתרומה ייחודית למערכה וחיזוק העורף והמילואים. בין החמ"לים שמקבלים את ההוקרה במשותף יש חמ"לים מכל החברה הישראלית ובכלל זה גם החמ״ל האזרחי שאלפי מתנדבים מטעמו תרמו ופעלו בשבועות הראשונים למלחמה בסיוע אזרחי לערי הדרום - שדרות, אופקים, נתיבות, אשקלון ועוד.
"יודגש ויובהר כי אין קשר בין מתן האות לחמ"ל האזרחי שהוא גוף נפרד ופעילותו מנוהלת בנפרד מפעילותם של ארגון אחים לנשק. בין החמ״לים הזוכים בפרס ניתן למצוא גם את החמ"ל האזרחי הירושלמי, החמ"ל החרדי של שי גראוכר, חמ"ל המילואים של אפרת דאום, החמ"ל היהודי-ערבי ועוד. בין מקבלי האותות עצמם ניתן למצוא את ארגון השומר החדש, הגל שלי ועוד. נשיא המדינה גינה לא פעם את הקריאות לסרבנות שיצאו בין היתר מארגון אחים לנשק ומגנה בתוקף כל קריאה לסרבנות מכל סוג שהיא".
הקמפיין נגד החלטת הנשיא להעניק אות הצטיינות לארגון "אחים לנשק" הופץ כאמור ברשת בימים האחרונים. כרזה שהופצה מאשימה את הנשיא בפילוג העם, וקוראת להרצוג שלא לתמוך ב"אחים לנשק" ובסרבנות.
איש התקשורת ברל'ה קרומבי תקף את הרצוג: "בושה וחרפה שאסור לשתוק עליה! פורסם כי אחים לנשק יהיו בין מקבלי אות הנשיא להתנדבות השנה. אותו ארגון ששיסע, פילג, פגע בכשירותו של הצבא, עבר על החוק ועודד אי התנדבות, יקבל אות כבוד מנשיא מדינת ישראל. תגידו אנחנו השתגענו?! הרצוג, די! עד כאן!".
2 צפייה בגלריה
אחים לנשק
אחים לנשק
תרומות מזון שהפעיל החמ"ל האזרחי של אחים לנשק
מטה קבוצת "טייסים ולוחמים נגד סרבנות" פנה גם הוא במכתב נזעם לנשיא עקב הבחירה ב"חמ"ל האזרחי" וטען שהחמ"ל קשור לארגון "אחים לנשק". "אנו טוענים בתוקף כי הקשר בין שני הגופים הללו הוא הדוק ובל יינתק. למעשה, מדובר באותו ארגון ממש, הפועל תחת מעטה של מסווה ומניפולציה. גם אם 'החמ"ל האזרחי' מנסה להציג את עצמו כישות נפרדת, עובדות רבות מצביעות על כך שמדובר בסך הכל בשינוי שם קוסמטי של 'אחים לנשק', שנועד להונות את הציבור".
במסגרת הנימוקים לקבלת האות פירטו בבית הנשיא כי "אנשי 'החמ"ל האזרחי' היו בקשר רציף עם הרשויות המקומיות בשטח לצורך סיפוק מענה מיידי לצרכים שעלו מן הציבור. ראשי הרשויות אף המליצו על מועמדותם לאות. פעילות החמ"ל נעשתה בהיקף עצום, בכל הארץ עם עשרות אלפי מתנדבים ובזמן שיא".