מול בית גלנט: הדברים המרגשים של חנוך בלזדה

"המצב היום מחייב לדבר, ומהר". כך אמר הערב (ראשון) שר הביטחון יואב גלנט, בעקבות רצף מכתבי הקצינים נגד המהפכה המשפטית, שהגיעו היום לשיא עם החלטת 37 טייסים לא להגיע לאימון. אבל ייתכן שדבריו נאמרו גם בעקבות נאום שנשא מול ביתו חנוך בלזדה, לוחם שייטת בעבר, כשהוא נראה נרגש במיוחד. צפו בדבריו.
בהפגנה ביום שישי, ליד בית גלנט במושב עמיקם, פנה בלזדה למי שהיה מפקד שייטת 13 בעברו והזכיר תחילה את הטרגדיה המשפחתית - נפילתו של גיסו רס"ר אהוד אפרתי, לוחם סיירת הצנחנים, בקרב ברצועת עזה ב-2007.
"יואב, כשאהוד נהרג והשאיר את אחותי אלמנה עם שלושה יתומים קטנים, אבא של אהוד עמד על הקבר, והדבר הראשון שהוא אמר הוא 'אין לי תלונות לאף אחד. יש לנו מדינה אחת וצריך להגן עליה'", אמר בלזדה. "ומאז אנחנו סובלים את השכול הזה. המצב עכשיו שקיים הוא מצב שדי מהר יוביל אותנו לעשרות אם לא מאות יתומים, אלמנות".
גלנט, הערב: "לדבר, ומהר"

"חברת לערימה של הזויים שהקשר בינם לבין ארץ ישראל היפה של פעם, של האנשים שהקימו את המדינה, פשוט לא קיים", הטיח בלזדה בשר הביטחון. "האנשים הכי טובים שיש במדינה הזאת, ואין קשר לאשכנזים או ספרדים, חילונים או דתיים - זה בלבול ביצים שמי שמוביל אותך מספר לך ובעזרת הדבר הזה מושך עם שלם לכאוס טוטאלי".
הוא הפציר בגלנט לפגוש את המפגינים: "דבר ראשון, אל תשתפן כי אתה לא שפן. אתה איש אמיץ שתרם המון למדינה הזאת. תבוא למטה, אנחנו מבטיחים להתנהג יפה ולא לצעוק. תבוא למטה ותראה מי מחכה לך פה. אנשים מכל המחזורים, מכל הדתות, מכל האוכלוסיות שיש במדינה הזאת מחכים פה ונשבר לנו הזין מההתנהגות שלכם".
"תאסוף כמה אנשים נורמלים בליכוד, תלך לצד השני ותגיד להם – 'חבר'ה, בואו נקים ממשלה נורמלית בלי הקיצונים, לא משמאל ולא מימין, ובואו נוביל את העם הזה קדימה", אמר בלזדה. "אני כבר לפני כמה שנים באזכרות של אהוד ובטיולי אופניים לזכרו אמרתי לך את זה. אז איך אתה לא מתבייש להיצמד לערימה של ההזויים האלה? נהנתנים, שקרנים, רמאים, גנבים".
1 צפייה בגלריה
חנוך בלזדה, לוחם שייטת 13 לשעבר בנאום מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט
חנוך בלזדה, לוחם שייטת 13 לשעבר בנאום מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט
בלזדה עם הדגל: "יואב, היית אמיץ, תהיה אמיץ. תחתוך את האירוע הזה"
בלזדה ביקש לדבר גם "בשמם של כל החבר'ה מהקישון שצללו, וגם אתה צללת שם. חלק מתו, חלק שוכבים בבית עם מחלות שאלוהים ישמור. יש המון נכי צה"ל, המון הרוגים". הוא דרש מגלנט להיות המבוגר האחראי: "תזכור טוב את מה שאני אומר לך. חס וחלילה שבן גביר ידליק את השטחים עם סמוטריץ' ויתחילו לחזור ארונות עם ילדים בגלל הטמטום הזה. אתה לא תוכל לסלוח לעצמך בחיים. על הקבר של מי שמוביל לכאוס הזה יהיה רשום 'מחרבי מדינת ישראל'".
"וחוץ מזה תשמור על הבריאות שלך ותהיה חזק ותעשה לכולנו טובה. לא לשייטת, לכל עם ישראל", אמר בלזדה בתום נאומו המרגש. "היית אמיץ, תהיה אמיץ, תחתוך את האירוע הזה. אם תעשה את זה עכשיו אתה לא מבין כמה מהר אתה תהיה ראש ממשלה. אנחנו צריכים בן אדם אחד שיש לו ביצים. קח את המושכות ותתחיל לנהל את העניין הזה כמו שאתה יודע ואני חושב שהמינימום הוא שתרד אלינו. ותדבר".