הריאיון עם השר טרופר
(צילום: אלכס גמבורג, משי בן עמי)

שר התרבות והספורט חילי טרופר (כחול לבן) העריך הבוקר (יום ג') כי לישראל יהיה השבוע תקציב מדינה. "אני מניח שבימים הקרובים עוד נראה הרבה מאוד סערות בניסיון לחבל בהעברת התקציב, אבל אני משוכנע שהאמת סופה לנצח ומדינה צריכה תקציב וזה יקרה", אמר השר טרופר בריאיון לאולפן ynet.
במליאת הכנסת החל הבוקר הדיון על תקציב המדינה לשנים 2022-2021 לקראת אישורו הסופי בקריאה שנייה ושלישית בסוף השבוע. "אנחנו כל הזמן מוודאים שאין לנו איזה חבר כנסת אחד שבטעות יצביע נגד", אמר טרופר על רקע שברירות הקואליציה. "אני חושב שכל מי שחבר בקואליציה הזאת מבין את גודל האחריות. לגלגל את המדינה לעוד שנה ללא תקציב זה אחד הדברים הכי מופקרים שאפשר להעלות על הדעת. אני לא רואה מישהו עושה את זה, אבל ביהדות כתוב 'אשרי אדם מפחד תמיד', ולכן אסור להיות שאננים וצריך כל הזמן לבדוק שכולם איתנו בסוף אחרי שלוש שנים באמת מופקרות".
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
השר טרופר
(צילום: הדר יואביאן )
- אתם מציגים את התקציב כבשורה חברתית, אבל אנחנו הולכים לשלם הרבה יותר בסופרמרקט. "יש גל התייקרויות עולמי וצריך להתמודד איתו, ויש דרך אחת להתמודד איתו - להעביר תקציב, להעביר רפורמות שבין השאר אמורות גם להוזיל. יש רפורמות שנוגעות לדיור ולכשרות. האם זה תקציב מושלם? לא. יש עוד דרך לעשות. האם בנקודת הזמן הזו יש פה תקציב שהוא בשורה משמעותית? כן. בתחום שלי, ברגע שתקציב המדינה עובר אני יוכל לחזור לבנות בהיקפים גדולים מתקני ספורט. אבנה אותם בכל הארץ, בעיקר אגב בפריפריה, גם לאנשים שבחרו בנו וגם לאנשים שלא בחרו בנו.
"ברגע שיש לך תקציב אתה יכול לשרת את האזרחים. יש מיזם שנקרא 'שבת ישראלית' שבמסגרתה אני פותח מוסדות תרבות ומורשת חינם. זה בין השאר מוריד את המכשול הכלכלי עבור אנשים מעוטי יכולת, שגם הם יוכלו לצרוך תרבות".
- למה אתם לא נלחמים בגל ההתייקרויות? "יש לנו אחריות להתמודד עם הגל הזה ואני לא מתכוון לברוח מזה. הממשלה הזאת כרגע עסוק לייצר את התשתית, להעביר תקציב. אתה לא יכול להילחם בשום גל התייקרויות אם אין למדינה ניהול תקציבי. הדבר הזה, שיקרה בסוף השבוע או מקסימום בתחילת השבוע הבא, יש בתוכו חלק מהמענים לגלי ההתייקרויות. זה לוקח זמן להיאבק בהם ואחר כך נצטרך לעשות עוד פעולות. זו אחריות שלנו להתמודד עם גל ההתייקרויות".
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
ח"כ זוהר. "מי שמצביע נגד התקציב הוא הצדיק?"
(צילום: הדר יואביאן)
- אתה מופתע מהמלחמה שמנהלת האופוזיציה? "לא, האמת אני כבר לא מופתע מכלום. לפעמים אני מתאכזב, לפעמים אני מתעצב. שמעתי היום את ח"כ מיקי זוהר אומר שהוא מקווה שיימצא צדיק אחד שיצביע נגד התקציב, ואז אני שואל את עצמי איך אפשר להתבלבל כל כך במושגים? כלומר, מי שמצביע נגד התקציב הוא הצדיק? מי ששולח את אזרחי ישראל בתוך גל התייקרויות עולמי, בתוך הקורונה, בלי תקציב הוא האחרון שאפשר להגדיר אותו כצדיק".
- אתה עדיין חי בשלום עם העובדה שרע"מ היא שותפה שלך לקואליציה הזאת? "אני עובד הרבה עם מנסור עבאס, בתוכנית החומש לחברה הערבית שסיימנו אותה בשבוע שעבר יצא לי לעבוד איתו הרבה. אני באמת סומך עליו, אני מוצא שותף אמיתי לצרכים האזרחיים והחברתיים של החברה הערבית. אני חושב שהם שליחים של ציבור שחווה אלימות מטורפת, חוסר ביטחון, וחייבים לתת להם מענה. אני רוצה לעבוד איתו כדי להיטיב עם החברה הערבית. יש מחלוקות ביני לבין מנסור עבאס בעניינים לאומיים, אבל הוא באומץ הניח את המחלוקות האלה כרגע בצד".
- איך אתה מתייחס לעמיתתך השרה איילת שקד עם כל נושא החריקות וההדלפות? אתה לא מודאג לעתיד הקואליציה? "ביום שישי נפגשו בגיבושון הקואליציה. ישבתי עם בני גנץ, באה איילת שקד, חיבקה את בני, התנצלה בפניו, הסבירה שזה היה באיזה 'עידנא דריתחא'. אני חושב שאיילת בסוף שותפה, לכל אחד יש כאבי בטן בממשלה הזאת, הרי זה יהיה נאיבי להגיד שאין פה הרבה מורכבויות ופערים. אני משוכנע שלמדינת ישראל יהיה רע מאוד אם עוד ממשלה תתפרק ואז עוד פעם ניקח את אזרחי ישראל לבחירות במקום לדאוג למאבק ביוקר המחיה".