גנ"מ פרדי בן שטרית וגונדר אריק יעקב בוועדת הבדיקה לבריחת האסירים
(צילום: נדב אבס)

מפקד כלא גלבוע, גונדר-משנה פרדי בן שטרית, הודיע אתמול (רביעי) לנציבת שב"ס קטי פרי כי החליט לנתק כל קשר עם מפקדו, מפקד מחוז הצפון בארגון, גונדר אריק יעקב. בן שטרית הודיע כי ימשיך לפקד על הכלא, אבל לא ימשיך בקשר עם יעקב. החלטתו של בן שטרית מגיעה בעקבות הדברים שהשמיע מפקדו השבוע בוועדת הבדיקה לבריחת האסירים מכלא גלבוע, לפיהם זמני השהייה של האסירים המסוכנים בתאי הכלא זויפו.
3 צפייה בגלריה
אריק יעקב, פרדי בן שטרית
אריק יעקב, פרדי בן שטרית
גונדר אריק יעקב וגונדר-משנה פרדי בן שטרית
(צילום: יריב כץ, שאול גולן)
"הוא כשל בהכול, זה לא קרה במקרה שם", טען עוד יעקב השבוע. מפקד המחוז סירב לקבל את האחריות על עצמו לבריחת האסירים ואמר כי "אני לא מקבל שהמצב בכלא גלבוע משקף את המצב המחוזי". בהמשך עדותו האשים שוב את בן שטרית: "הוא לא היה ער למה שקורה. זה לא היה יכול לקרות במקומות אחרים. הוא עשה בעצמו כמה תפקידים של קצין מודיעין. להגיד 'אני הסתמכתי על הקמ"ן' (כפי שאמר בעדותו בוועדה - מ"ת) זה מקומם. היום לתפיסתי הוא התנהל מולי באופן שקרי. התמונה של פרדי באופן ניהול כלא גלבוע הייתה תמונה שהוא מוביל את בית הסוהר בצורה איתנה. בוועדה הצטיירה התנהלותו באופן שונה". הוא טען כי בן שטרית "הצליח להטעות את כל שדרת הפיקוד של שב"ס".
בן שטרית ויעקב הוזהרו שניהם על ידי ועדת הבדיקה כי הם עלולים להיפגע ממסקנותיה. בן שטרית פנה במכתב חריף לנציבת שב"ס קטי פרי בעקבות דברי יעקב וכתב כי "מדובר בטענות שקריות, נטולות בסיס ומכפישות, המכתימות לשווא את פקודיי ואותי. מפקד המחוז בייש בעדותו את מדי שב"ס שאותם הוא לובש, את הדרגות שאותן הוא עונד, את פקודיי. נדמה לי שבעדותו, מפקד המחוז בייש גם אותך, אולם עד עתה לא הגבת, לא את ולא דוברות שב"ס".
3 צפייה בגלריה
קטי פרי
קטי פרי
נציבת שב"ס קטי פרי. גם אותה מאשים בן שטרית
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
המנהרה שממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע
המנהרה שממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע
המנהרה שממנה ברחו האסירים בכלא גלבוע
(צילום: AFP)
במכתב מטעמו נכתב עוד: "להבדיל, בשעתו, קראתי בתקשורת שזמן קצר לאחר אירוע הבריחה, מיהרת לדרוש מהשר לביטחון פנים לפטר אותי, עוד לפני שבוצעה בדיקה, ובלא שאיש בירר איתי דבר. כשהצפתי בעדותי בפני הוועדה את האתגר שעמד בפניי בכניסתי לתפקיד מפקד בית הסוהר גלבוע - שתחת פיקודי לא יקרה חלילה מצב שבו יסרסרו בסוהרות, כפי שנעשה לפני תקופת פיקודי - מיהרתם להכפיש אותי בתקשורת במקום לבצע בדק בית. לאחר שבדק הבית נכפה עליכם, בזכות דבריי, מתגלים דברים איומים. אני נמצא בצד הנכון של ההיסטוריה".
"על כל ההכפשות של שב"ס עליי הבלגתי, אבל עד כאן. כשהדברים נאמרים ביחס לפקודיי, לא אוכל עוד להחריש", הוסיף בן שטרית במכתב. "אולי את ממתינה לעדותך בוועדה כדי להתבטא ולהגן על פקודיי ועליי, אבל אני לא מתכוון להמתין. אני דורש כי תפעלי לאלתר כדי שמחוז צפון של שב"ס, או מה שנותר מהמחוז לאחר דברי הבלע של גונדר יעקב, לא ימשיך להיות נתון לפיקודו של 'מפקד' שכזה, שמעליל על פקודיו, לרבות על סוהרים וקצינים זוטרים, בניסיון שווא שלו לברוח מאחריות".
הוא הוסיף: "ככל שתבחרי שלא לפעול כך, אני מודיע לך בזה, כי הגם שבכוונתי להמשיך לשרת בתפקיד מפקד בית הסוהר גלבוע, לא אעמוד עוד בכל קשר עם מפקד המחוז, קצין שבייש את פקודיי, את שב"ס ואותי, ואינו ראוי לאמון".
בשב"ס בחרו לא להגיב למכתב.