5 צפייה בגלריה
עימותים בכפר קראווה בני חסאן
עימותים בכפר קראווה בני חסאן
העימותים בכפר קראוות בני חסן
משרד הבריאות הפלסטיני עדכן על שני פצועים קשה מירי צה"ל בעימותים שהתפתחו בצהריים בכפר קראוות בני חסן שבאזור שכם, בהשתתפות עשרות מתפרעים. השניים פונו לבית החולים בסלפית עם פגיעות בחזה.
בצה"ל אמרו כי החשודים יידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות ובנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר מפר סדר מרכזי. כתוצאה מזריקת האבנים, לוחם צה"ל נפצע באורח לא דחוף, טופל בזירה ולא נזקק לפינוי לבית חולים.
הנציג הקבוע של הפלסטינים באו"ם, ריאד מנסור, קרא היום כי "הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית, ובמיוחד מועצת הביטחון, תתעקש על ציות לחוק הבינלאומי ללא יוצא מן הכלל, ולנקוט צעדים ברורים של אחריות לאור ההפרות הבוטות של ישראל של זכויות אדם ופשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני".
בתוך כך, במערכת הביטחון קיימת סברה ד"ר עבדאללה אחמד, מנהל מחלקת הרישוי במשרד הבריאות הפלסטיני שנורה אתמול למוות בעימותים במחנה הפליטים ג'נין, אכן פתח באש לעבר לוחמי צה"ל.
תיעוד מחילופי האש במחנה הפליטים בג'נין

בצה"ל עוד מתחקרים את האירוע, ועדיין לא קבעו אם הרופא נפגע מאש המחבלים או הלוחמים. עם זאת, בצבא חשדו שהרופא היה בעצמו מעורב בירי על הכוחות. החשד גבר לאחר שמזכיר תנועת פתח בג'נין, עטא אבו רמילה, אמר כי "הרופא, חבר התנועה, נהרג בעת שנלחם כתף אל כתף עם לוחמי ההתנגדות", ולאחר שנקבע מותו היללו כרזות הארגון שגם הצהיר שהיה פעיל בשורותיו.
עקב העלייה בחיכוך מול צה"ל ומספר ההרוגים הפלסטינים בתקופה האחרונה פנה מנסור לאחרונה גם למזכ"ל האו"ם, לנשיא מועצת הביטחון ולנשיא העצרת הכללית של האו"ם.

שקט מתוח בירושלים

מאז המהומות שהתפתחו ביום חמישי בלילה שכונת שייח ג'ראח לא נרשמו אירועים חריגים במיוחד בבירה מלבד מעצר אחד של מתפרע. במהלך היום הופץ תיעוד מיום חמישי שבו נראית קבוצת רעולי פנים שתקפו תושב ערבי בפתח ביתו, ככל הנראה עם מקל. "יום הזעם" עבר גם הוא ללא תקריות חריגות בירושלים - אך ליד המאחז אביתר כ-30 פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון.
במחנה הפליטים שועפט, שם נמשך המצוד אחר המחבל עודאי תמימי שירה בלוחמת נועה לזר ופצע קשה מאבטח שהיה איתה במחסום שועפט, מנסים התושבים להידמות לתמימי ולהקשות עוד יותר על החיפושים אחריו. היום תועדו כמה תושבים מקומיים מגלחים את ראשיהם בדומה לתספורת של תמימי.
מגלחים ראש בשועפט כדי להידמות למחבל עודאי תמימי

5 צפייה בגלריה
במחנה הפליטים שועפט מסתפרים כמו המחבל עודאי תמימי שרצח את סמלת נועה לזר ז''ל כדי להטעות בפרופיל
במחנה הפליטים שועפט מסתפרים כמו המחבל עודאי תמימי שרצח את סמלת נועה לזר ז''ל כדי להטעות בפרופיל
מגלחים ראש בשועפט כדי להידמות למחבל תמימי
תיעוד: נערים יהודים תוקפים איש מבוגר בשייח ג'ראח

הפרות סדר אירעו גם באזור צומת הביתות, ליד הכפר הפלסטיני חווארה, לאחר שתועד נזק לחנויות פלסטיניות. בסהר האדום אמרו כי שלושה פלסטינים נפצעו, אחד מהם מירי חי, במהלך עימותים עם הכוחות ועם מתנחלים בחווארה. יהודים רעולי פנים תועדו שם משליכים אבנים לעבר בית של פלסטינים. בהמשך דווח כי גם ילדה יהודייה בת שלוש נפצעה קל מיידוי אבנים של מתפרעים פלסטינים, עת נסעה ברכב עם בני משפחתה. בתמונה שהופצה נראתה הילדה מדממת מהשפתיים שלה.