פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד הגינקולוג וכוכב הרשת גיא רופא בגין עבירות מין שביצע במטופלת אריאל נעים (26). ההחלטה התקבלה בעקבות שימוע שנערך לו. הפרשה נחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" בתחקיר מקיף על פעולותיו של רופא כלפי כמה מטופלות, והוא אף נעצר בתחילת 2022.
2 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
גיא רופא. "אעשה הכל להוכיח את חפותי"
(מתוך פייסבוק)
אחת המתלוננות סיפרה כי רופא התחכך בה עם איבר מינו בתום בדיקה גינקולוגית, מתלוננת נוספת העידה שהניח את אצבעו על הדגדגן שלה לזמן ממושך יחסית וציין "כאן אמור להיות לך נעים", וצעירה אחרת סיפרה כי הוא ביצע בה בדיקת שד אף שפנתה אליו מסיבה אחרת, וכלל לא התלוננה על אי-נוחות בחזה. המתלוננות תיארו כי מעשיו של רופא לוו בבדיחות וברמיזות מיניות רבות.
בנוסף, הן העידו שהוא חיזר אחריהן בעקשנות, באמצעות הודעות רבות שנשלחו במשך תקופות ארוכות, למרות חוסר העניין המובהק שלהן בו. התלונה היחידה שנשארה בתיק ועליה מתבסס כתב האישום שיוגש נגדו בכפוף לשימוע היא כאמור זו של אריאל נעים.
אריאל נעים מסרה בעקבות הגשת האישום: "אני מתרגשת ברמות בעקבות הבשורה והחלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד זה שפגע בי והרס לי את החיים. אני יודעת שהדרך עוד ארוכה ולא פשוטה, אך זה עוד צעד קטן לקראת הוצאת הצדק והאמת לאור. ההחלטה הזו גורמת לי לחזור להאמין במערכת המשפט, ואני מקווה שהיא תיתן לעוד בנות רבות תקווה ואת הכוח לחזור להאמין במערכת הצדק".
2 צפייה בגלריה
אריאל נעים המתלוננת נגד הגניקולוג גיא רופא
אריאל נעים המתלוננת נגד הגניקולוג גיא רופא
"אישום נגד זה שפגע בי והרס לי את החיים". אריאל נעים
(צילום: אריאל נעים)
בשבוע שעבר שיתף רופא ברשת "תרדס" של מטא על ההתרגשות בפתיחת קליניקה חדשה בימים אלה. בתגובה אמרה נעים: "גיא רופא הוא אדם רשע שהרשה לעצמו לנצל את הכוח שלו כרופא באופן שקרי וזדוני על מנת לבצע את מעשיו והמחפירים. הוא פגע בי והרס לי את החיים. מאז אותו מקרה אין לי יום ואין לי לילה. הוא ממשיך לחיות את חייו באושר ושמחה ללא כל לקיחת אחריות והודאה באשמה. התיק נגדו עדיין פתוח הפרקליטות טרם קיבלה החלטה, אך הוא החליט לפתוח קליניקה חדשה ולהמשיך לפתח את חייו בזמן שחיי ממשיכים להיהרס. נותרו בי התקוות האחרונות כי הפרקליטות תקבל את ההחלטה הנכונה והיא הגשת כתב אישום נגדו. ושכל טחנות הצדק יפעלו על מנת שאכן יהיה צדק. שבנות נוספות לא ייפגעו, ושנשים יפסיקו לפחד להגיש תלונה במשטרה".
בדצמבר החליטה הפרקליטות להגיש נגד רופא כתב אישום בכפוף לשימוע. במקביל הגישה נגדו נעים תביעה אזרחית בסך 2.5 מיליון שקל בגין נזק נפשי שמקורו ברשלנות, היעדר פיקוח, ניצול מעמד לרעה, הפרת אמונים ופגיעה בשלום ואמון ציבור הנשים בישראל. "מישהו צריך לקחת אחריות ולשלם על הנזק הנפשי שאני מתמודדת איתו", אמרה.
לפני כחצי שנה חזר רופא לתפעל את עמוד האינסטגרם שלו. הוא מעלה תכנים הקשורים לתחום עיסוקו ומעניק ייעוץ לנשים שפונות אליו. אחת הנשים שרופא קיים איתה שיחות מיניות באינסטגרם הופתעה לגלות שהוא חזר לרשת ואמרה בשיחה עם ynet: "איך זה יכול להיות שמישהו שיש נגדו חשדות כל כך חמורים מעז בחוצפתו לחזור לרשת כאילו כלום?".
עורכות הדין עדי רחמים ואיריס פנחס, המייצגות את אריאל נעים, מסרו בתגובה: "אנו מברכות על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד רופא. מדובר בהחלטה נכונה ומוצדקת. אנו מייצגות את אריאל תקופה ארוכה במהלכה דאגנו להשמיע את קולה ולשמור על זכויותיה המשפטיות שהרי על פי החוק נפגעת עבירה אינה צד להליך הפלילי אך רבות לא מודעות לזכויות שמגיעות להן בשלבים השונים של ההליך המשפטי. הדרך המשפטית עוד ארוכה אך אנו מקוות שהמקרה הטראגי של אריאל יגרום לנשים נוספות שעברו פגיעה מינית בין אם על ידי רופא, מעסיק או בן משפחה, להשמיע את קולן ולא לחשוש".
גיא רופא הגיב באינסטגרם על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום: "לצערי הרב הוגש נגדי בימים אלה כתב אישום המייחס לי עבירת מין מלפני שנים רבות כלפי מתלוננת מסוימת. אין בכוונתי להתעמת איתה או לנהל את המאבק המשפטי לטיהור שמי מעל דפי העיתונות או ברשתות החברתיות. אני אעשה כל מה שניתן במסגרת החוק להוכיח את חפותי בתוככי אולם בית המשפט, זאת מתוך הכבוד שאני רוחש כלפי מערכת המשפט. עם כל הסבל הרב, עוגמת הנפש והצער שמלווים את משפחתי ואותי יום יום ובמשך תקופה ארוכה, עודני מאמין באמונה שלמה כי בית המשפט יוציא את האמת לאור".