המדינה הודיעה שבשלב זה המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר לא צפוי להעיד מטעם התביעה במשפט נתניהו. עם זאת, אם כן יגיע לישראל עד תום הפרשה - הדבר עשוי להשתנות. מלכתחילה עלה ספק גדול שפאקר, שכאמור לא מתגורר בישראל, יעלה להעיד מטעם התביעה. בתיק המתנות (1000), נזכיר, נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים, ולפי כתב האישום קיבל טובות הנאה במאות אלפי שקלים מפאקר ומהמליארדר ארנון מילצ'ן - שעיקרם סיגרים, שמפניות ותכשיטים. פאקר מסר עדות במשטרה ב-2017.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ג'יימס פאקר
בנימין נתניהו ג'יימס פאקר
בנימין נתניהו וג'יימס פאקר
(צילום: יונתן זינדל, AP)
פרשת התביעה בתיקי האלפים מתקרבת לאט לאט לסיומה, ונותרו רק עוד כמה עשרות עדים, שעדותם צפויה להיות קצרה. בעת הקרובה ימשיכו להעיד חוקרי משטרה שונים, ולאחר קבוצת עדים זו יעיד גם ראש המל"ל הנוכחי, צחי הנגבי. לפי הודעה המדינה המעודכנת, לאחר מכן הפרקליטות תבקש את עדותם של האישים הבאים, בסדר זה: אייל גבאי, ציפי לבני, דוד שמרון, יובל דיסקין, עוזי ארד, יריב לוין, פרח לרנר, כורש בר נור, שלומית ברנע פרגו ותמיר פרדו. עוד צוין כי ח"כ זאב אלקין לא נמצא בשלב בתכנית העדים, אך המדינה תבחן את הדברים בשנית לאחר שמיעת העדים יריב לוין ופרח לרנר.
בנוסף, הפרקליטות הגישה בקשה לעיון חוזר בהחלטת בית המשפט משבוע שעבר, שלא לאפשר את העדת עדי התביעה אביטל להב ורן רימון מ-ynet, שעדותם בוטלה ברגע האחרון לבקשת עורכות הדין של נוני מוזס, נוית נגב ואיריס ניב סבאג, שטענו שעדותם לא רלוונטית לאישום. הפרקליטות אף הודיעה לעניין עדים המצויים בחו"ל, מרים אדלסון, רותם רולף, פול מארינלי ואיאן מוריס, כי עצם היותם בחו"ל ומידת נכנותם להגיע לישראל מהווה שיקול בבחינת האינטרס הציבורי לעמוד על העדתם. המאשימה תבחן את הדברים לאור ההתפתחויות בפרשת התביעה.
לאחר שיעידו כל עדי התביעה, אחרי הפסקה קצרה אמורה להתחיל פרשת ההגנה, שהעד הראשון בה – ראש הממשלה בנימין נתניהו. מחר וביום רביעי ימשיכו להעיד במשפט חוקרי המשטרה.