3 צפייה בגלריה
נרצח נהריה קטטה יואל להנגהל תלמיד ישיבה
נרצח נהריה קטטה יואל להנגהל תלמיד ישיבה
יואל להנגהל
לראשונה מאז חשיפת פרשיית שיבוש חקירת הרצח של יואל להנגהל בן ה-18 על ידי ynet ו"ידיעות אחרונות", קבע אתמול (ראשון) בית המשפט כי הראיות נגד רב-נגד חיים גבאי ממשטרת קריית שמונה, הנאשם בשיבוש החקירה, מבוססות - ואף הורה לא להחזיר את מכשירי הסלולר שלו ושל בני משפחתו.
השופט ערפאת טאהא מבית המשפט המחוזי בנצרת הסביר כי "החשד מבוסס היטב", ואף ציין כי סנגורו של ליעד אדרי (21), הנאשם ברצח, "לא חלק על קיומן של ראיות לכאורה המסבכות את אדרי בעבירות של שיבוש הליכי חקירה והדחת עדים". השופט ציין כי "מעיון בחומר החקירה עולה כי שיבוש החקירה נעשה בין היתר באמצעות שיחות הטלפון שהתנהלו לאורך כל הלילה".
לפני כחודש פנו עורכי הדין בני תייאר ואבינועם צדק, שמייצגים את גבאי, בבקשה להשבת את מכשירי הסלולר של גבאי ושל בנות משפחתו, שנלקחו על ידי המשטרה. "הם רכושם האישי של המבקשים, שמשמשים אותם בחייהם האישיים ולצורך עבודתם", אמרו עורכי הדין וציינו כי הטלפונים נמסרו "במסגרת שיתוף הפעולה הבלתי מסויג מצידם עם גורמי האכיפה. הותרתם בידי המשטרה פוגעת בהם ידי יום".
3 צפייה בגלריה
רנ"ג חיים גבאי
רנ"ג חיים גבאי
"שוחח עם הנאשם ברצח כל הלילה". רנ"ג חיים גבאי
(צילום: גיל נחושתן )
עו"ד ליז קדמון, סגנית בכירה בפרקליטות מחוז הצפון והתובעת בתיק, התנגדה נחרצות להשבת הניידים והסבירה בבית המשפט: "אנו מצויים בעיצומה של חקירה של 20 אם לא יותר מעורבים נוספים, ולכן אי אפשר לזרז את העניינים".
השופט טאהא דחה את הבקשה להחזרת מכשירי הסלולר והסביר: "במסגרת החקירה עלה החשד כי השוטר חיים גבאי שיתף פעולה עם החשוד העיקרי ברצח, כיום הנאשם (ליעד אדרי - י.ש.), שיבש עימו את הראיות והכשיל את החקירה. חשד זה מבוסס היטב בחומר הראיות שעיינתי בו. בהינתן העובדות האלה אין ספק כי במכשירים הניידים של המבקש ושל בני משפחתו פוטנציאל ראייתי גבוה, הן בתיק שהוגש נגד אדרי והן בתיק שהוגש נגד גבאי, בעבירות של שיבוש הליכי חקירה, מרמה והפרת אמונים".
עו"ד תייאר מסר בתגובה: "מכבדים את החלטת בית המשפט. למרשי ולבני משפחתו אין מה להסתיר, כל החומרים נמסרו בחפץ לב לרשויות החקירה מתוך כוונה לאושש את טענותיו של מרשי, שכופר בכל סעיפי האישום. נפעל לזיכויו המלא".
3 צפייה בגלריה
זמני השיחות בין השוטר לליעד אדרי
זמני השיחות בין השוטר לליעד אדרי
זמני השיחות בין השוטר גבאי לנאשם אדרי
על פי כתב האישום שהוגש נגד אדרי, ב-6 באוקטובר אשתקד שהה להנגהל יחד עם חברתו סמוך לבית ההסתדרות בקריית שמונה. כמה נערים שהגיעו למקום הטרידו את השניים והתפתחה קטטה, שבה נגרמו למנוח חבלות בפניו ושבר בשן. למקום הגיעו שוטרים, ולאחר בירור האירוע ומשסברו שהוא הסתיים, הם עזבו את המקום. לאחר מכן אדרי חזר לרחבה עם כמה נערים כשברשותו סכין מוסתרת מתחת לשרוול. בין אדרי ללהנגהל התפתח עימות מילולי שבמהלכו דקר הנאשם את המנוח בבטנו ועזב את המקום.
לפני כשלושה חודשים הגישה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כתב אישום נגד רב-נגד גבאי, פקד שי כהן ופקד יצחק בן שעיה באשמת שיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים, כל אחד בהתאם לחלקו בתיק. זאת לאחר שהתגלה כי במהלך חקירת אירוע הדקירה שוחח גבאי כמה פעמים עם הנאשם אדרי, שאיתו יש לו היכרות מוקדמת, בין היתר בזירת האירוע ובטלפון. בשיחות סיפר אדרי לגבאי כי היה מעורב בקטטה וביקש ממנו לקבל מידע בדבר מצבו הרפואי של המנוח ובדבר פעולות חקירת המשטרה.
עו"ד בני תייארעו"ד בני תייארצילום: גיל נחושתן
עו"ד ליז קדמוןעו"ד ליז קדמוןבאדיבות דוברות משרד המשפטים
גבאי עדכן את אדרי בדבר מצבו של המנוח, בדבר התקדמות חקירת המשטרה והמליץ לו לשכור שירותי עורך דין. כמו כן, באחת השיחות הנוספות אמר גבאי לאדרי שהוא "יכול להיות רגוע". בבוקר שלמחרת התקשרה אימו של אדרי לגבאי, והוא המליץ גם לה לשכור עורך דין עבור בנה מפני שזהותו ידועה למשטרה - אף שידע כי מעורבותו של אדרי אינה ידועה למשטרה בשלב זה.
רק אחרי שנודע למשטרה, מגורם אחר, על מעורבותו האפשרית של אדרי בדקירה - הוא הפך לחשוד. למרות מעורבותו של אדרי בקטטה והחשד כי הוא היה מעורב בדקירה, מצבו הנפשי והשאלות ששאל, נמנע גבאי, במודע ובמכוון, מלמסור את המידע למפקדיו ולצוות חקירת הרצח. בינואר האחרון נחשף כי גבאי שוחח עם הנאשם ברצח תשע פעמים במהלך השעות שלאחר הרצח ואף הסתיר זאת ממפקדיו.