אחמד טואלבה בן ה-28 מעכו נרצח אמש (יום ראשון) ביריות ברחוב וייצמן בעיר. כמה שעות לאחר מכן רוכב אופנוע שזהותו אינה ידועה נורה למוות סמוך לצומת עכו מזרח. הוא הנרצח ה-102 בחברה הערבית מתחילת השנה.
תיעוד מזירת הרצח, אמש

הדיווח על הירי של טואלבה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב אשר בשעה 22:35. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום, העניקו לטואלבה טיפול רפואי, ופינו אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשמצבו אנוש ותוך פעולות החייאה.
מאוחר יותר נמסר מהמשטרה כי רופאי בית החולים נאלצו לקבוע את מותו של טואלבה. במשטרה ציינו כי הירי התרחש בסמוך לאולמות האבירים בעיר העתיקה בעכו.
מעצר החשוד בנתב"ג
(צילום: דוברת המשטרה)

2 צפייה בגלריה
אחמד טואלבה
אחמד טואלבה
הנרצח, אחמד טואלבה
2 צפייה בגלריה
זירת הירי ליד עכו
זירת הירי ליד עכו
זירת הירי ליד עכו, הבוקר
(צילום: דוברות המשטרה)
כאמור, שעות אחדות לאחר הרצח של טואלבה, אותר ליד עכו רוכב אופנוע ללא רוח חיים. שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בחקירת נסיבות האירוע ובאיסוף ממצאים לרבות סריקות בזירה אחר חשודים.
בינתיים, במשטרה פרסמו תיעוד ממעצר של חשוד בירי שהיה בתוך מטוס, דקות לפני שהמריא לדובאי. זאת בהמשך לדיווח שקיבלו אודות ירי ביישוב כעביה שבגליל המערבי, שבמסגרתו נפצע אדם ב-21 ביוני. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה, ובהמשך לכך עצרה שני חשודים בירי, וחשוד אחד נוסף שכאמור נעצר בנתב"ג לפני שנמלט מהארץ. בית המשפט האריך את מעצרם.
רוכב האופנוע הוא כאמור הנרצח ה-102 בחברה הערבית מתחילת השנה. רצח נוסף התרחש רק שלשום, כאשר תושב טורעאן עאמר עדוי (37) נורה למוות על-ידי אלמונים כשהתכוון להיכנס למספרה ביישוב. הוא נרצח 4 ימים לפי חתונה של קרוב משפחתו.
פורסם לראשונה: 23:45, 23.06.24