הרשויות בדנמרק, שחוקרות את נסיבות מותם של אם פולנייה ובנה בן השבע שטבעו ביום חמישי אחרי שנפלו ממעבורת בים הבלטי, קבעו היום (ב') כי לא מדובר בתאונה. התובעים בשבדיה, ממנה יצאה המעבורת בדרכה לפולין, כבר הודיעו בסוף השבוע כי הם חוקרים חשד לרצח.
דנמרק חוקרת את הפרשה מכיוון שהמעבורת, Stena Spirit, נשאה את הדגל הדני. את החקירה מנהלת המשטרה, התביעה הציבורית והרשות הימית של דנמרק. "החקירה שלנו מראה די בבירור שזו לא הייתה תאונה", אמר יו"ר ועדת החקירה ברשות הימית. היו"ר ציין כי בתחילת החקירה נאספו סרטונים, תמונות ועדויות. לפי עדי ראייה, הילד שטבע היה מרותק לכיסא גלגלים.
1 צפייה בגלריה
נוחתים בנתב"ג בדרך ליציאה
נוחתים בנתב"ג בדרך ליציאה
מעבורת של Stena Line, שמפעילה את כלי השיט שבו היה הרצח
(צילום: shutterstock)
ביום חמישי הייתה המעבורת בחצי הדרך מהעיר קרלסקרונה בשבדיה לעיר הפולנית גדיניה כשהילד נפל ממנה למים. לפי הרשויות בשבדיה הילד נפל מגובה של כ-20 מטר, ולאחר מכן האם קפצה למים. בהמשך פונו השניים במסוק לבית החולים בשבדיה, שם נקבע מותם.
תחילה דווח כי האם קפצה למים כדי להציל את בנה הקטן, אך הרשויות בפולין הודיעו שהן חוקרות את הטרגדיה כ"רצח של הילד והתאבדות של אמו", על רקע טענות שהמעקה בסיפון המעבורת היה גבוה מכדי לאפשר נפילה למים. לא פורסם על חשודים אפשריים שהיו במעבורת.
לפי הדיווחים בתקשורת הפולנית האם שטבעה, פאולינה, גידלה לבדה את בנה בן השבע, לך. על המעבורת, ששייכת לחברת Stena Line, היו בזמן האירוע כ-310 בני אדם.