אביו של יואל: "רוצה שיהיה צדק ואין צדק"
(צילום: שמיר אלבז, אסף חן)

גדעון להנגהל, אביו של יואל (18) שנדקר למוות במהלך מסיבה בחודש שעבר בקריית שמונה, טען הבוקר (ראשון) בהתייחסו להודעת המשטרה על פענוח המקרה: "אני לא סומך על המשטרה, אני רוצה שיהיה צדק ואין צדק". להנגהל, שהתראיין בסיוע של מתורגמן לאולפן ynet, מתח ביקורת על התנהלות החקירה: "הסרטון מהמצלמה מציג המון אנשים שמעורבים באירוע, אך המשטרה מאשימה רק צעיר אחד ברצח. לא רק אחד היה מעורב ברצח של יואל".
ביום חמישי שעבר הודיעה המשטרה על הגשת הצהרת תובע נגד צעיר בן 21 מקריית שמונה שיואשם ברצח להנגהל, שעלה לארץ לפני פחות משנה עם משפתחתו מקהילת בני המנשה. כתב האישום צפוי להיות מוגש מחר בבית המשפט המחוזי בנצרת. נער אחר, שהיה חשוד גם הוא במעורבות במעשה, שוחרר בתום חקירה ממושכת.
אביו של הנרצח סיפר עוד כי בני המשפחה מתקשים לחזור לאורח חיים נורמלי: "אני רוצה שייעשה צדק, איך נוכל להרגיש טוב ככה? איך אוכל להמשיך לעבוד? זה ממש קשה". בת שבע, האם, אמרה: "אני לא מרוצה מחקירת המשטרה".
1 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
יואל להנגהל
להנגהל, תושב נוף הגליל, היה אמור להתגייס בקרוב לצה"ל. בתחילת אוקטובר הוא הגיע עם חברתו ושני זוגות נוספים לקריית שמונה ונקלע לקטטה אלימה. כמה נערים שנכחו במסיבת יום הולדת במועדון סמוך, חשדו כי הצעיר תוקף את חברתו ומסמם אותה. לפי עדי ראייה, בשלב מסוים להנגהל זעם על הנערים וכך למעשה התפתחה הקטטה. הוא נפצע קשה מדקירות ובהמשך נקבע מותו בבית החולים זיו בצפת.
במסגרת החקירה נחשפה התנהלות לקויה במשטרת קריית שמונה, ובעקבות כך הוחלט להדיח את מפקד התחנה סגן-ניצב ניר ששון. בין היתר נטען כי שוטר שהגיע לזירה לא דיווח על כך שבתו בת ה-13 נכחה בזירת הקטטה. בנוסף התברר כי הזירה לא טופלה כנדרש. סגנו של מפקד התחנה קיבל הערה פיקודית והקצין התורן הודח.