יאיר גולן בריאיון: מתפלא על איזנקוט, איך הוא מוצא ברית עם סער?
(צילום: נויל האריס)

יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה שמתמודד לראשות מרצ, תקף היום (שלישי) את דברי יריבתו בפריימריז, שאמרה שלשום לאולפן ynet בעקבות הפיגוע בירושלים כי "השליטה על הפלסטינים גורמת לייאוש ולמעשים כמו הפיגוע". גולן טען באולפן ynet כי "זה ניתוח שהוא על סף האומלל. טרור זה טרור, צריך להילחם בו בכל הכוח. לטובת מדינת ישראל, אנחנו חייבים להיפרד מפלסטינים, נקודה. אין שום עתיד בסיפוח של מיליוני פלסטינים לתוך מדינת ישראל, זה מעשה אנטי ציוני שיחריב אותנו מבפנים והוא מסוכן להמשך קיומנו כישות אמיתית"
2 צפייה בגלריה
יאיר גולן זהבה גלאון
יאיר גולן זהבה גלאון
יאיר גולן וזהבה גלאון
(צילום: קובי קואנקס, יואב דודקביץ')

זהבה גלאון בריאיון
(צילום: אבי חי, נויל האריס)

גולן תקף גם את המחנה הממלכתי שהקימו בני גנץ וגדי איזנקוט. "מה זה? אלוהים אדירים. אני לא מצליח להבין בעד מה אתם. אני לא מצליח להבין איך איזנקוט עושה ברית עם אלקין וסער. מה יצא מהחיבור הזה? איך יתוו מדיניות?", אמר גולן. "אני יכול להבין ממשלת אחדות לאומית כי נמצאים במצב של תקיעות פוליטית. יכולים לשבת עם דעות שונות ומחליטים על מה כן מחליטים ועל מה לא. אבל שיושבים במפלגה אחת אני מבולבל מאוד".
"אנחנו עומדים בפני בחירות - די עם הכן ביבי לא ביבי, זה לא מעניין יותר. אנחנו צריכים להכריע בסוגיות הכי חשובות - האם השלטון יהיה מושחת או לא? האם השירות הציבורי יהיה ישר דרך או לא? האם נפרדים מהפלסטינים או לא? זו הסוגיה הכי חשובה למדינת ישראל", הוסיף.
בן גביר בריאיון: מאחל לסמוטריץ' בהצלחה, שיילך לדרכו
(צילום: גיל יוחנן, נויל האריס)

גולן התייחס לזינוק במחירים וביוקר המחיה ואמר כי "אם לא נכריע בסוגיות הכי חשובות, לא יהיו לנו המשאבים ולא את הקשב הציבורי והיכולת לטפל בסוגיות שמציקות לאזרח. זה לא אומר שלא מטפלים ביוקר המחיה ובדיור. עליית מחירי החשמל היא דבר מזעזע ואפשר לפתור את זה. הממשלה צריכה לעשות את זה בהיקפים עצומים, כמו שעשינו בראשית שנות ה-90 בעליית חבר העמים ובנינו המון. למה לא עושים את זה?".
סגן שרת הכלכלה התייחס לפריימריז בהם הוא מתמודד מול זהבה גלאון. "זהבה ניסתה, הייתה לה ההזדמנות שלה וזה לא הצליח. בואו ננסה משהו חדש. בתקופה של זהבה כל מערך השטח של המפלגה נעלם, אנחנו לא נוכחים בשטח. אני חושב שאני יודע להקים מערך שטח למפלגה הזו עם הניסיון ההתנהגותי שלי. אנחנו לא יכולים להישאר מפלגה קטנה, מסוגרת, צדקנית. יש לנו תפקיד היסטורי חדש והוא לבנות את מחנה השמאל, להרחיב ולהגדיל אותו. אני בטוח שאני יכול לעשות את זה ואני מבקש מקהל הבוחרים שלנו- תנו לי את האמון להוביל את מרצ לדרך אחרת".

שר הרווחה: "יוקר המחיה? הזנחה של שנים"

שר הרווחה מאיר כהן מיש עתיד אמר לאולפן ynet כי איזנקוט הוא איש ראוי, אבל עקץ את מפלגתו החדשה ואמר כי "אי אפשר לשנות את שם המפלגה ארבע פעמים".
השר מאיר כהן: גדי לא הגיע, לא הסכמנו לשנות את השם
(צילום: נדב אבס, נויל האריס)

2 צפייה בגלריה
ועדת העבודה והרווחה
ועדת העבודה והרווחה
מאיר כהן
( צילום: יואב דודקביץ')
"אני חושב שגדי הוא איש מצוין שיוסיף לפוליטיקה ואני מברך אותו, אבל אנחנו מפלגה מצוינת", הוסיף כהן. "אנחנו שומרים על אג'נדה מאוד ברורה ושמרנו על השם. ההצטרפות שלו לגוש הזה היא מבורכת בכל מקרה. הוא איש ראוי".
אבל זה לא נפל על השם, אלא כי לא יהיו פריימריז ויש אנשים שמקומם ידוע, יאיר לפיד קובע אותו. "יהיו פריימריז, התחייבנו לכך ויהיו בקרוב, זה לא העניין. יש מפלגה שקוראים לה יש עתיד שמקבלת 24 מנדטים והיא תקבל גם יותר. אני חושב שטוב לפוליטיקה הישראלית שמפלגות ימשיכו לחזק את האנג'דה שלהן ולשמור על שמן".
כהן נמנע מלהשיב על השאלה מתי בדיוק יהיו פריימריז ביש עתיד וגם תקף את הפריימריז שהתקיימו בשבוע שעבר בליכוד. "אני חושב שפריימריז פתוחים לגמרי מביאים תופעות שחלקן שליליות. גם במפלגת העבודה לקח שלושה עשורים עד שהיו פריימריז. אצלנו נושפים בעורף כל הזמן. אני מבטיח שיהיו פריימריז, אבל אני לא בטוח שזה נכון. מזה הסיפור הזה של השריונים? אז יש חלק פריימריז וחלק המנהיג מביא את השריונים שלו".
אלי אבידר רץ עצמאית: כל איחוד שימנע מנתניהו לחזור - אהיה שם. לא אפרוש
(צילום: נויל האריס)

יש לכם פי 2 כמעט מנדטים מגנץ. מצד שני נדמה שלגנץ יש סיכוי גדול יותר להקים ממשלה? "ממש לא. אני תמיד אומר- שיהיו תוצאות הבחירות תביאו אותן ונדע להקים ממשלה. גם אנחנו יודעים להביא את כל המפלגות הציונות, את כל מי שצריך להביא להרכבת ממשלה. הפעם נוכיח שלפיד ירכיב את הממשלה. יש אלטרנטיבה אחת שהיא ברורה עם נתניהו, שמאשר ברשימה שלו קיצונים שמדברים נגד הדמוקרטיה, נגד הליברליות, הקהילה הלהט"בית, זכויות של מיעוטים, ומהצד השני ממשלה שאנחנו מציעים בראשותו של לפיד שמפסיקה את השיסוי ומעוניינת בממשלה דמוקרטית וליברלית ולזכויות המיעוטים".
אין לכם בעיה להכניס לממשלה את המשותפת שגם שם יש אנשים פחות ליברלים. "לא ולא. אמרנו חד וחלק - ההצהרות האנטי ציוניות שלה לא ישימו אותה כחלק מהממשלה שלנו, אני מתחייב על זה. לא יכול להיות שאיימן עודה לא יוכל לגנות טרור ואת החמאס. בוודאי שהמשותפת בחוץ- מי שנגד קיומנו לא יהיה איתנו".
עליית המדד, המחירים. בעצם הממשלה הזו נכשלה בדבר הכי חשוב שהיא הבטיחה לטפל בו - ביוקר המחיה. "יוקר המחיה הוא דבר שהתחיל בהזנחה של הרבה מאוד שנים. אנחנו עושים צעדים כדי להפסיק את זה - הורדת מחירי הדלק, המאמץ להוריד את מחירי החשמל, רפורמת החקלאות וגם עכשיו למרות היותנו ממשלת מעבר. בסוף זו הפעם הראשונה שיש רפורמה בחקלאות והתחילה רפורמה גדולה מאוד בהורדת החסמים, אנחנו עושים הכל".