דובר צה"ל חושף הערב (שבת) מסמך משנת 2021, שמוכיח את מעורבותו הצבאית בחמאס של מחבל הנוחבה ו"עיתונאי" אל-ג'זירה איסמעיל אל-גול. המסמך, שנמצא במחשבים של חמאס ונתפס ברצועה, מפרט על רשימת של אלפי פעילים בזרוע הצבאית של הארגון, שם הוא מופיע כהנדסאי בחטיבת עזה של חמאס.
מדובר צה"ל נמסר כי "למרות הניסיונות השקריים של חמאס ואל-ג'זירה להציג את אל-גול כעיתונאי הגון - הוא היה מחבל פעיל בחמאס".
1 צפייה בגלריה
מסמך של חמאס משנת 2021
מסמך של חמאס משנת 2021
(צילום: דובר צה"ל)
שלשום הודיעו בצה"ל ובשב"כ כי חיסלו מוקדם יותר השבוע, עיתונאי אל-ג'זירה, באמצעות מטוס קרב. לפי הודעת צה"ל, אל-גול היה חבר בזרוע הצבאית של חמאס שלקח חלק בטבח שבעה באוקטובר. עוד נמסר כי "כחלק מתפקידו בזרוע הצבאית הדריך אחרים כיצד לתעד את הלחימה, ולקח חלק פעיל בתיעוד והפצת סרטוני פיגועים נגד כוחות צה"ל. פעילות זו מהווה חלק בלתי נפרד מהפעילות הצבאית של ארגון הטרור".
לאחר החיסול, פרסמה תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" כי אל-גול היה עיתונאי מטעמה, וכי הוא "נהרג בתקיפה ישראלית" במחנה הפליטים א-שאטי שבצפון רצועת עזה. לפי הדיווח, גם הצלם שעבד איתו ראמי ריפי נהרג.
כלי תקשורת ברצועה דיווחו כי השניים נהרגו בתקיפת בית שכן לביתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, שכבר נהרס במהלך המלחמה. לפני החיסול פרסם אל-גול תמונה בחשבונו ברשת X עם תמונתו של הנייה, וכתב כי "המחנה נפרד בעצב מהפטריוט הגדול הזה".
בית הספר שהותקף, צה"ל: "שימש מקום מסתור למחבלים"

עוד במהלך הערב עדכן צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר בצפון הרצועה מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של חמאס, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום. "המרחב שימש בעבר כבית הספר 'חמאמה' במרחב העיר עזה שבצפון הרצועה", נמסר.
לפי הודעת דובר צה"ל, המתחם שימש כמקום מסתור עבור מחבלי חמאס, וממנו קודמו והוצאו לפועל מתווי טרור שונים נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. בנוסף, במתחם יוצרו ואוחסנו אמצעי לחימה ששימשו את חמאס, וכמו כן הוכשרו והתאמנו בו מחבלים על שימוש בהפעלת אמצעי לחימה אלו נגד כוחות הביטחון הישראליים.
"טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מותאם לסוג התקיפה, חוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף. ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבינלאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות וצרכי טרור", מסר דובר צה"ל. בעזה דיווחו כי 15 בני אדם נהרגו בתקיפה.