הסרטון של דיסטל ברכב: "בדרכי למוצב ההסברה המאולתר"
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן הגיעה היום (שני) לשומרון, שם הקימה לטענתה "מוצב הסברה מאולתר" שאליו הזמינה את כתבי הסוכנויות הזרות. "הזמנתי אותם לשמוע קצת פרטים, לאזן את הנרטיב הפלסטיני השקרי ולהפגיש אותם עם משפחות שאיבדו את היקר להן מכל", אמרה בסרטון שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, וצולם בעודה נוסעת ברכבה לחפ"ק המאולתר.
על רקע הביקורת כי קולה לא נשמע במהלך המבצע בג'נין, היא העלתה ב-15:30 ציוץ תחת הכותרת "בדרך לשומרון", שבו צילמה את עצמה נוסעת ברכב השרד שלה לחפ"ק ההסברה המאולתר שהקימה. אלא שפרט לאותו סרטון , ולציוץ נגד השחקן אמיר חורי שהעלה סרטון וכתב לצדו כי "ג'נין תחת מתקפה", משרד ההסברה לא פרסם אף ציוץ אחר ולא העביר מידע. כתבים זרים אף טענו שכאשר פנו למשרד ההסברה כלל לא קיבלו תשובות.
"הקמתי מוצב הסברה מאולתר, והזמנתי את כל סוכנויות הידיעות הזרות שנותנות את החומר לרשתות הטלויזיה הגדולות בעולם", אמרה. "הזמנתי את הכתבים להגיע למוצב, לשמוע קצת פרטים, לאזן את הנרטיב הפלסטיני השקרי ולהפגיש אותם עם משפחות שאיבדו היקר להם מכל. מאז תחילת השנה נהרגו 29 איש בגלל הטרור הפלסטיני בתוך גבולות ישראל".
דיסטל אטבריאן אמרה בסרטון שפרסמה כי "בד בבד יש כרגע צוות הסברה שיושב במשרד ומנטר את האופן שבו מוצגת הפעילות הכירורגית וההומניטרית הזאת של צה"ל, שנועדה ליירט רק את המחבלים ולא אנשים חפים מפשע. אנו בודקים איך זה משתקף בעולם ונגיב על זה, כי כבר ראינו המון דיווחים לא מדויקים על פלישה של צה"ל. אם אתה קורא את הדיווחים אתה יכול לדמיין שכל הפלסטינים כרגע בעוצר. זה לא המקרה. למעשה עשרות אלפי פלסטינים יצאו גם הבוקר לעבודה בתוך ישראל".
בנוסף ציינה שרת ההסברה כי "אנחנו מייצרים גם היום עוד סרטונים שישקפו את התמונה הכללית של מה זה ג'נין, כמה היא קרובה לתל אביב וכמה האזרח הישראלי ואתם צריכים לשאת את הטרור הזה. זה זמן לתת פייט אמיתי הסברתי כדי שהעולם שלא כל כך מודע למה שקורה כאן יתחיל להכיר את העובדות. אנו עובדים על זה בזמן אמת".
תיעוד מיוחד: לוחמי מגלן בהיתקלות מול מחבלים חמושים
(צילום: דובר צה"ל)

תיעוד כוחות צה"ל בג'נין
(צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, פרט לאותו סרטון, בציוץ היחיד שפורסם מטעמה של שרת ההסברה היא תקפה את השחקן אמיר חורי, כוכב "פאודה", "תאג"ד" ו"שמיים אדומים". חורי שיתף בעמוד האינסטגרם שלו סרטון של עמוד פרו-פלסטיני, וכתב: "ג'נין תחת מתקפה כבדה". אחר כך הוסיף הבהרה: "תמיד אהיה נגד אלימות מכל צד. תמיד אהיה בעד אנושיות".
בעקבות אותו סטורי של חורי, כתבה דיסטל אטבריאן: "השחקן אמיר חורי מציג לעולם באופן מגמתי רק חצי אמת. אם כבר השחקן מפאודה מספר לעולם ש"ג'נין תחת מתקפה כבדה", אולי היה כדאי לשתף את העולם גם בסיבות: 29 נרצחים שנטבחו על ידי הטרור הפלסטיני מתחילת 2023. 148 פצועים רק ביהודה ושומרון בעקבות הטרור הפלסטיני. אלפי פעולות טרור (מאות בשבוע, עשרות ביום) כשג'נין שנמצאת 'תחת מתקפה כבדה' הפכה לעיר המקלט של הרוצחים".
"הפעילות של צה"ל בג'נין היא כירורגית, היא נועדה להגן על חיי אדם, כולל על החפים מפשע בתוך ג'נין", הוסיפה. "אין מדינה ריבונית בעולם שהייתה מגיבה בצורה כל כך מדודה וזהירה. חלאס עם חצאי האמיתות אמיר חורי. כשאתה מביא רק חצי אמת זה יותר גרוע משקר".