שישה מבנים קרסו אמש (רביעי) בא-לילכי שבדאחייה בביירות. כך לפי סוכנות הידיעות הלבנונית. על פי העיתון "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, צה"ל תקף 17 פעמים בשעות האחרונות בבירת לבנון. מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות המקומי על הרוג וחמישה פצועים באזור אל-ג'נאח שבדאחייה.
תיעוד: התקיפות בדאחייה

משרד שופר חיזבאללה אחרי תקיפת צה"ל

דובר צה"ל בערבית אל"ם אביחי דרעי פרסם אזהרת פינוי לתושבים בדאחייה, וזמן קצר לאחר מכן בלבנון דיווחו על תקיפה במקום. לפי רשת MTV הלבנונית, התקיפה אירעה באזור אל-אוזאעי וכוונה לדירה בקומה שנייה של אחד המבנים. ב"סאברין", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, דווח כי הדירה קרובה לשגרירות איראן הישנה בלבנון. בתיעוד שפורסם ברשת נראית הפגיעה "הכירורגית" בדירה.
רשת "אל-חדת" הסעודית דיווחה מפי מקורות כי התקיפה באזור אל-אוזאעי כוונה למשרד של רשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה. מקור ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקיפה הרסה את משרדי הרשת, שמשמשת כשופר תקשורתי של ארגון הטרור. ברשת עצמה דיווחו: "הערוץ פינה את המשרד עם תחילת התקיפות נגד לבנון. הערוץ מטיל על ישראל את האחריות לתקיפת המשרד של עיתונאי ידוע בערוץ".
2 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בביירות
תקיפת צה"ל בביירות
התקיפה בדאחייה, אמש
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
2 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בביירות
תקיפת צה"ל בביירות
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
יירוטים בשמי גוש דן
(צילום: שיר נדלר, קובי קואנקס, טניה מ.)

כלי התקשורת בלבנון המשיכו לדווח על שורת תקיפות בדאחייה לאחר אזהרת הפינוי, ובמקום תועדו פיצוץ אדיר, פטריות עשן ואש גדולה.
מוקדם יותר, ערב החג, הופעלו אזעקות ביישובים רבים במרכז - מנתניה, דרך ת"א ועד ראש העין. המשטרה עדכנה כי חלקי יירוט נפלו באזור הרצליה, וכי לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש. שברי יירוט נפלו גם בבית ברל וביישובים נוספים במועצה האזורית דרום השרון. בתוך כך, הפלסטינים דיווחו על נפילה בקלקיליה שבשטחי הרשות הפלסטינים. פלסטיני אחד נפצע קל.