הותרו לפרסום שמותיהם של דביר שרביט (43) ורויטל יהוד (45) שנרצחו אתמול בצהריים (רביעי) במטח לקריית שמונה. שרביט, במקור מקריית ארבע, ויהוד, במקור מאילת, גרו לפני כן בדרום ועברו לקריית שמונה לפני כשנתיים.
קרוביה של רויטל סיפרו שהחלימה מסרטן לפני כשנתיים, והחליטה לעבור מאילת לקריית שמונה בעקבות בן זוגה - שהחל לעבוד כקונדיטור בגליל. במהלך החודשים האחרונים בני משפחתה של רויטל ניסו לשכנע אותה לצאת מקריית שמונה ולהתפנות לבאר שבע, אך רויטל ודביר החליטו להמשיך ולהישאר בעיר יחד עם שלושת הכלבים שלהם - שנהרגו גם הם מרסיסי הטיל שנפל בסמוך אליהם.
דביר שרביט מטייל עם כלביו בק"ש, לפני כשנה
(צילום: אודליה אליהו)

4 צפייה בגלריה
דביר שרביט שנהרג בקרית שמונה
דביר שרביט שנהרג בקרית שמונה
דביר יחד עם הכלבים
(מתוך פייסבוק)
לאחר המטח עדכן מנכ"ל מד"א אלי בין על מותם של השניים, והוסיף כי "הפגיעה הייתה חריגה". ככל הנראה, שרביט ויהוד נפגעו בעת שטיילו עם כלביהם - ולא הספיקו להיכנס למרחב המוגן. טרם ברור אם מדובר בפגיעה ישירה של רקטה או שהשניים נפגעו מרסיסים.
בסרטון שצולם בקריית שמונה לפני קצת יותר משנה, לא הרבה זמן לפני פרוץ המלחמה, נראה שרביט מטייל עם כלביו בעיר. במהלך הטיול המתועד פנו אליו שתי ילדות ורצו ללטף את הכלבים. שרביט עצר לשוחח איתן ונתן להן ללטף את הכלבים, תוך שהוא מסייע להן שלא יחששו. אודליה אליהו, דודתן של הילדות שצילמה את הסרטון, סיפרה כי "זה סרטון שצילמתי לפני שנה בדיוק, לפני תחילת המלחמה. עשינו הליכה אני, אחותי ואחייניות שלי. איזה עצוב זה".
אחותה של רויטל אמרה: "הלב שלנו שבור. אנחנו לא מאמינים שרויטל כבר לא איתנו. היא הייתה אישה שכל כולה טוב. מי שמחזיר את נשמתו לבורא עולם בחודש אלול ועוד לפני יום כיפור הוא צדיק, ורויטל הייתה צדיקה".
מאיר (מיקו) בן שטרית, קרוב משפחה של דביר, אמר: "איבדנו אדם מדהים שכל כולו לב ענק, שאוהב לעזור ואוהב צדק. אנחנו מרגישים בחלום רע, אבל לצערנו זו המציאות האיומה שלנו".
דביר שרביט ייקבר בבית העלמין בקריית ארבע, ורויטל יהוד תיקבר בבית העלמין בבאר שבע.
מ"מ ראש העיר: "יש פה עדיין תושבים, זה הבית שלהם"
(צילום: אביהו שפירא)

4 צפייה בגלריה
כוחות כיבוי והצלה בקריית שמונה לאחר הפגיעות הישירות בעיר
כוחות כיבוי והצלה בקריית שמונה לאחר הפגיעות הישירות בעיר
קריית שמונה, אתמול
(צילום: אביהו שפירא )
4 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בקריית שמונה
פגיעה ישירה בקריית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)
ממלא מקום ראש העיר קריית שמונה, אופיר יחזקאלי, אמר אתמול בצהריים כי "אנחנו באירוע קשה מאוד עם מספר נפילות וזירה עם שני הרוגים, לצערנו. זה זוג שהגיע לקריית שמונה לפני שנה ומשהו, עבר לפה עם שלושה כלבים. אני לא יודע מאיזה סיבה הם בחרו להישאר, והם כנראה טיילו על הכלבים בחוץ. יש פה באמת עניין של שניות. הטיל נפל במרחק של שניים-שלושה מטרים והמזל נגמר. אנחנו מבקשים מכל התושבים, לא להסתובב שלא לצורך. לשמור על עצמכם".
הוא ציין כי "יש פה עדיין תושבים שזה הבית שלהם. הם בוחרים להישאר פה. יש גם מפעלים שעדיין עובדים ויש פה כיתת כוננות ועובדי עירייה. זה הבית שלנו. אנשים בחרו להישאר. גם בראש פינה יש אנשים ויש פה שמונה קיבוצים שלא פונו. יש מטחים בכל האזור. נכון שקריית שמונה פונתה, ואני מבין אותם שבחרו להישאר פה".
אביעד הרץ, חובש רפואת חירום במד"א שהגיע לזירה, סיפר כי "מיד כשקיבלנו את הדיווח על פצועים מהנפילה יצאנו בכוחות גדולים לזירות בהן התקבלו קריאות. באחת מהזירות ראינו גבר ואישה כבני 40 כשהם מחוסרי הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל נאלצנו לקבוע את מותם במקום". המטח לקריית שמונה כלל כ-20 שיגורים, שכמה מהם נפלו בשטח העיר.

נפגעים, הרס ושריפות במטחים כבדים

יותר מ-200 רקטות שוגרו לישראל מלבנון אתמול, וגרמו לנפגעים ולהרס רב ברחבי הצפון. סביב השעה 13:15 נורה מטח שכלל 40 רקטות לחיפה ולקריות. שישה בני אדם נפצעו מרסיסים, בהם נער בן 16 באורח קשה, רוכב אופנוע במצב בינוני וארבעה נוספים באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. במטח זוהו נפילות בבית העלמין צור שלום בקריית ביאליק, שגרמו לנזק למצבות. במקביל, תושבים בקריית ביאליק דיווחו על הפסקת חשמל לאחר הירי לאזור. חברת החשמל מסרה כי "השיבושים באספקה מוכרים ומטופלים".
כשעה לאחר מכן הופעלו אזעקות בקריית שמונה. המטח כלל כ-20 רקטות, ובו נרצחו שרביט ויהוד. כמו כן, זוהו נפילות באזור התעשייה, בעיר וגם באזור קניון נחמיה, ומכבאות והצלה נמסר כי אותרו לפחות שישה מוקדי פגיעות במטח. בהמשך, סביב השעה 16:40, החל גל נוסף של ירי מלבנון, ושוגרו מטחים כבדים לאזור צפת וליישובים נוספים בגליל ובגולן. יותר מ-100 רקטות נורו, אחת מהן פגעה ישירות בבניין מגורים בצפת וגרמה לנזק רב - ללא נפגעים. שריפה פרצה במקום, והמשטרה הודיעה כי בעיר ובסביבתה דווח על שתי פגיעות במבנים. במקביל, זוהתה פגיעה בסמוך לבתים גם בחצור הגלילית, נזק תועד בדלתון ונפילות אותרו בשטחים פתוחים גם סמוך לראש פינה.
בנוסף, בכבאות והצלה עדכנו בהמשך למטחים הכבדים כי פרצו שריפות בכמה מוקדים ברחבי הגליל. 15 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, בסיוע תחנות מחוז צפון, פעלו במוקדים השונים כתוצאה מפגיעות ישירות. באזור חצור הגלילית, חמישה צוותים בסיוע קק"ל פעלו בשריפת שטח פתוח צפונית ליישוב בפאתי יער ביריה.
פורסם לראשונה: 23:31, 09.10.24