נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (חמישי) יחד עם רעייתו מיכל בגליל העליון ובגבול הצפון, וביקר בחריפות את הממשלה. "יש פה תחושה עמוקה של התעלמות, של הזנחה, אנשים לא מקשיבים ולא שומעים שם למעלה את הכאבים העצומים שיש פה למטה", אמר.
דבריו של הרצוג בביקורו בגליל
( צילום: אבי קנר)

לדבריו, "אנשים לא מקבלים דמי אבטלה, אנשים מאבדים את העסקים, אנשים נמצאים תחת אש כבר תקופה ארוכה בהרבה אי-ודאות". עוד אמר נשיא המדינה כי "אני חושב שבעקבות מעבר התקציב אתמול, המדינה יכולה עכשיו לשחרר תקציבים ומשאבים, ולשקול הקמת מנהלת תקומה אמיתית כאן לצפון".
במהלך הביקור, הגיע הרצוג לקיבוץ כפר בלום - אליו התעקש להגיע כמתוכנן, למרות שדקות ספורות לפני הגעתו נשמעה ביישוב אזעקה, ויורטו מספר רקטות. הנשיא נפגש עם ילדי כיתות א' וב' מבית הספר בקיבוץ, ששיתפו אותו בחוויותיהם ובתחושותיהם מאז פרוץ המלחמה.
2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג מבקר בגליל העליון
יצחק הרצוג מבקר בגליל העליון
הרצוג ורעייתו בכפר בלום
( צילום: מעיין טואף, לע״מ)
2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג מבקר בגליל העליון
יצחק הרצוג מבקר בגליל העליון
תיעוד מביקורו של הרצוג בצפון
( צילום: מעיין טואף, לע״מ)
בתום סיורו, הנשיא ביקר במלון מגדלה, שם נמצאים מפוני קהילת קיבוץ יראון וקהילת קיבוץ יפתח. "מגיע לתושבי הצפון, אלה שפונו, ואלה שקלטו, אלה שנמצאים בין לבין, שיקבלו תשובה מלאה", אמר הרצוג לחברי הקהילות.
על רקע נאומו של מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס, שבו פנה למנהיגי המדינה והפציר בהם "להיות ראויים לנו", הנשיא הרצוג אמר לתושבי הצפון: "אנחנו צריכים לחזק אתכם, ואני באתי לכאן בשם מדינת ישראל כולה כדי לחזק את התושבים ולומר להם: לנו חשוב להיות ראויים! בואו נתגייס כולנו כדי לסייע לצפון. בלי קשר להכרעה הצבאית, המדינתית והמדינית שתתקיים בתוך קבינטים רלוונטיים, צריך קודם כל לתת יחס, להקשיב, לדבר ולתת פתרונות".