2 צפייה בגלריה
ציפי דינר
ציפי דינר
ציפי דינר
(צילום: שאול גולן)
"אני רוצה לנער את האולפנה ואת היישוב. שדינר לא תתנהל כרגיל, כי אצלי זה לא ככה": כך נשמעה לפני כשנה וחצי הזעקה של א', שלמדה באולפנת "שעלבים" שליד מודיעין. א' הייתה הראשונה להתלונן במשטרה נגד ציפי דינר, המורה שנהגה לישון לצידה ולגעת בגופה.
עוד באותו נושא:
ב', שלמדה גם היא באולפנה, הייתה בת 14 כשדינר פגעה בה במשך שנה שלמה: "זה קרה בבית הספר, בבית שלה, ברכב, ביער. המחנכת הפכה אותי לשפחת מין. היא הרסה לי את החיים". מלבדן, תלמידות נוספות העידו בתחקיר שפורסם ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" על הפגיעה מצד דינר, שנחשבה למורה ומחנכת נערצת. בעקבות הפרסום נפתחה חקירה והיום יוגש נגד המורה כתב אישום בגין אונס בנסיבות מחמירות ומעשים מגונים.
בתחקיר פורסמו מספר עדויות, אך רק מעט מהן הגיעו למשטרה, ושתיים הבשילו לכתב אישום. ביישוב נוף איילון, שבו התגוררה דינר, הכירו חלק מהתלונות, כמו גם באולפנת "שעלבים". כמה תלמידות אף פנו לפני מספר שנים לפורום תקנה, העוסק בפגיעות מיניות במגזר הדתי. הפורום הורה לדינר להפסיק ללמד, אך ההנחיה לא יושמה.
באולפנה טענו תחילה שלדינר יש בעיה בריאותית ולכן היא פרשה מהוראה, ולא התנהלו בשקיפות מול התלמידות וההורים, בזמן שדינר לימדה או הדריכה במוסדות אחרים. לפני שלוש שנים שוב הוזעק פורום תקנה לטפל בנושא בעקבות הפרת ההנחיות. אז, הפורום המליץ לרב היישוב לפרסם את שמה של דינר, אבל הרב בחר לשתוק. לאחר פרסום התחקיר התגלתה כמות הפגיעות ועוצמתן, והחל ההליך הפלילי.
2 צפייה בגלריה
אולפנת שעלבים
אולפנת שעלבים
באולפנת שעלבים לא התנהלו בשקיפות מול התלמידות וההורים
(צילום: אביגיל עוזי)
עו"ד דנה פוגץ' מהקריה האקדמית אונו, שמייצגת את ב' - הנפגעת המרכזית, מסרה: "באופן אכזרי ושיטתי ניצלה דינר את האמון של תלמידותיה וצילקה את נפשן לצמיתות. ניסיון הטיוח וההשתקה של האולפנה ורב היישוב ייזכרו לדיראון עולם".
עו"ד רותם אלוני, המייצגת את א', מסרה: "אנו שמחות מאוד על החלטת הפרקליטות ומקוות שהדברים יתקדמו מהר יותר. כל יום שעובר מעמיק את הכאב והמצוקה של נפגעת העבירה".
מעורכי הדין ששי גז ועידן שני, המייצגים את דינר, נמסר כי דינר "כופרת בעובדות כתב האישום ותנהל את הגנתה בבית המשפט".