כיממה אחרי נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (שבת) לגבול הצפון, וקיים הערכת מצב במפקדת אוגדה 146, המבצעת את משימותיה בגזרה. "יחיא סינוואר עשה טעות וחרץ את גורל החמאס ואת גורל עזה. אם נסראללה יעשה טעות - הוא יחרוץ את גורלה של לבנון", אמר גלנט.
שר הביטחון בהערכת מצב בגבול הצפון
(צילום: אלעד מלכה)

בהערכת המצב, שבה השתתפו מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין ומפקד האוגדה תת-אלוף ישראל שומר, סקר השר גלנט את פעולות ההגנה בגבול הצפון וביישובים באזור, ואת הפעילות המבצעית לסיכול מחבלים והשמדת תשתיות טרור.
שר הביטחון שוחח עם מפקדי חטיבות וגדודים במילואים, שיבח את לוחמי האוגדה במילואים על פעילותם והביע את הערכתו על הגיוס המלא והשהות הממושכת בשטח.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון קיים הערכת מצב באוגדה 146
שר הביטחון קיים הערכת מצב באוגדה 146
"לא מעוניינים להגיע למלחמה". גלנט בהערכת מצב בגבול
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון קיים הערכת מצב באוגדה 146
שר הביטחון קיים הערכת מצב באוגדה 146
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בתום הערכת המצב אמר גלנט: "פגשתי אנשי מילואים נחושים ונחרצים, ומפקדים שמכירים את המשימות ורוצים להשיג כל הישג בשדה הקרב. אנחנו נמצאים בהגנה בצפון ותוקפים במלוא העוצמה ברצועת עזה - זה סדר העדיפות שלנו". שר הביטחון הדגיש: "איננו מעוניינים להגיע למלחמה בצפון, אבל אנחנו מוכנים לכל משימה. חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון, אל מול חיזבאללה".
מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, מידי יום מתרחשים חילופי אש בגבול הצפון, שבהם נהרגו לפחות 58 פעילי חיזבאללה. אתמול, כאמור, הדגיש נסראללה כי ארגונו נכנס למעשה למערכה כבר ב-8 באוקטובר, ואמר כי "מה שקורה בגבול הלבנוני עשוי להיראות צנוע, אבל הוא חשוב מאוד". לטענתו המצב שכפה על צה"ל בצפון לא נראה מאז 1948.
נסראללה אמר כי פעולות ארגונו הסלימו יום אחר יום, ואילצו את ישראל לשמור על כוחותיה ליד גבולה הצפוני במקום בעזה ובגדה המערבית. באיום ישיר לישראל הזהיר כי "אם תפתח במתקפת מנע בלבנון היא תעשה את הטעות הגדולה בתולדותיה".