2 צפייה בגלריה
פעילות הסיירת, ארכיון
פעילות הסיירת, ארכיון
פעילות הסיירת, ארכיון
(צילום: הסיירת הירוקה)
1,500 עובדי רשות הטבע והגנים הודיעו היום (רביעי) על כוונתם לפתוח בשביתה החל מסוף החודש על רקע הכוונה לבצע שינוי מבני ברשות במסגרת ההסכם הקואליציוני עם עוצמה יהודית, שלפיו תועבר הסיירת הירוקה למשרד לביטחון לאומי בראשותו של איתמר בן גביר.
לטענת הוועד של הרשות, להעברת הסיירת לידי בן גביר תהיה השלכה מיידית על תנאי העובדים, זכויותיהם, ביטחונם התעסוקתי וכוחם הארגוני. "ההחלטה התקבלה מבלי שנוהל משא ומתן מקדים עם נציגות העובדים", נכתב במכתב למנכ"לית הרשות רעיה שורקי.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
בן גביר
(צילום: עמית שאבי)
הסיירת הוקמה ביוזמת הרשות בשנות ה-70, במטרה לפקח על השטחים הירוקים ולאתר פלישות ופגיעה בשטחי שמורות טבע. הסיירת גדלה עם השנים, וכיום היא מספקת שירותים לכמה משרדי ממשלה, ותפקידה לטפל בפלישות לקרקעות מדינה. אנשי הסיירת אינם נחשבים לעובדי מדינה, וכפופים להסכמי ההעסקה של ההסתדרות הכללית.
מנכ"לית רשות הטבע והגנים, רעיה שורקי, אמרה לאחר פרסום ההסכם עם בן גביר כי "בהמשך להכרזה על סכסוך עבודה שקיבלנו מהסתדרות העובדים המתייחסת לשינוי המבני המתוכנן של הוצאת הסיירת הירוקה מרשות הטבע והגנים, דאגנו לקיים שיח עם נציגות העובדים וסוכם שננהל הידברות ביננו. כל עוד ההידברות נמשכת ההסתדרות לא תנקוט בצעדים ארגוניים אלא בהתראה שתינתן מראש. בדרך זו דאגנו לצמצם ואף למנוע כל פגיעה בפעילות השוטפת של הרשות. מקווה שימצא הפתרון הראוי לטובת הנוגעים בדבר".