3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
מנסור עבאס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מפלגתו של מנסור עבאס, רע"מ, גינתה היום (שלישי) את מותה של העיתונאית הבכירה מאל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה. רע"מ הודיעה אמש על כינוס מסיבת עיתונאים הבוקר בכפר קאסם שבה תודיע על המשך דרכה בקואליציה, אך בעקבות מות העיתונאית הוחלט לבטל את ההצהרה ולעדכן את ההחלטה בהמשך. ברע"מ קראו להקמת ועידת חקירה בינלאומית.
רע"מ כינתה את אבו עאקלה "שהידית", ושלחה את תנחומיה ​​"למשפחתה, לערוץ אל-ג'זירה ולעמנו הפלסטיני בכלל". רע"מ קראה כאמור להקמת ועדת חקירה בינלאומית מידית שתבדוק את נסיבות מותה.
3 צפייה בגלריה
שירין אבו עאקלה אל ג'זירה ג'נין ירי חילופי אש
שירין אבו עאקלה אל ג'זירה ג'נין ירי חילופי אש
שירין אבו עאקלה
אתמול התכנסה מועצת השורא בכפר קאסם לדיון מכריע על המשך חברותה של רע"מ בקואליציה, כשברקע כוונת האופוזיציה להעלות היום את הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית. ישיבת המועצה התקיימה במשרדו הפרלמנטרי של ח"כ ווליד טאהא בכפר קאסם. לפחות נכון לאתמול, נראה כי הקו המנחה הוא לא לפרוש מהקואליציה, אך גם לא לחזור מההקפאה - ולמעשה "לשרוף זמן" עד ליישור ההדורים. המשמעות היא שכל עוד לא תקבל החלטה אחרת, רע"מ לא תתייצב להצבעה על פיזור הכנסת היום.
3 צפייה בגלריה
האם רע''מ תישאר בקואליציה? מנסור עבאס יוצא מדיון במועצת השורא בכפר קאסם
האם רע''מ תישאר בקואליציה? מנסור עבאס יוצא מדיון במועצת השורא בכפר קאסם
מנסור עבאס יוצא מדיון במועצת השורא בכפר קאסם
(צילום: חגי דקל)
ללא תמיכת רע"מ, הקואליציה תתקשה לצלוח את ההצבעה על פיזור הכנסת - שכן גם חברי הרשימה המשותפת צפויים להצביע בעדה, אחרי שהתנגדנו להצעות אי-האמון בממשלה שהגישו הליכוד, יהדות התורה וש"ס שלשום. הנחת העבודה היא שאם ההצעה תעבור בקריאה טרומית, היא תייצר דינמיקה בעייתית לקואליציה ועשויה לייצר כדור שלג שלא ניתן יהיה לעצור אותו.
שירין אבו עאקלה (51), כתבת ותיקה ומוכרת של רשת אל-ג'זירה בישראל ובגדה המערבית ממזרח ירושלים, נהרגה הבוקר במהלך חילופי אש שניהלו כוחות צה"ל עם חמושים פלסטינים במחנה הפליטים ג'נין. ברשת הטלוויזיה הלוויינית האשימו את ישראל בכך שלוחמי צה"ל היו אלה שירו בה. בצה"ל מתחקרים את האירוע.
העיתונאית שנפגעה בפלג גופה העליון פונתה לבית חולים מקומי, אך כעבור זמן קצר נקבע מותה. אבו עאקלה, שהייתה מאוד מוכרת בקרב ערביי ישראל ובעולם הערבי, סיקרה בשני העשורים האחרונים את מזרח ירושלים ואת הגדה המערבית. עיתונאי פלסטיני נוסף בשם עלי סמודי, שהיה ליד אבו עאקלה, נפצע קל בחילופי האש.
בעקבות מות העיתונאית, ממרכז אעלאם - המרכז הערבי לחירות התקשורת - נמסר כי "רצח העיתונאית אבו עאקלה הינו פשע מלחמה המנוגד לחוק הבינלאומי שקבע כי הסיטואציה שבה מצוי עיתונאי היא ייחודית, כי עיתונאי לא לוקח חלק פעיל בקונפליקט ולא נושא כלי נשק. אי לכך יש לספק לו הגנה למילוי התפקיד שלו".