4 צפייה בגלריה
צילום לויין של התיקפה בסוריה
צילום לויין של התיקפה בסוריה
תיעוד הנזק, לפני ואחרי
(צילום: ImageSat International (ISI))
חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) פרסמה אחר הצהריים (יום ד') צילומי לוויין מהתקיפה שסוריה ייחסה לישראל בלילה שבין שני לשלישי, ובהם נראות שתי פגיעות על מסלול ההמראה בנמל. בתמונות שצולמו היום נראים גם רכבים סמוך ל"מכתשים" על המסלול, מה שמעיד כנראה על הפעילות שנערכת שם לתיקון הנזק.
מהצילומים אפשר להסיק שהמטרה אכן הייתה לשבש את הפעילות של השדה - משום שהפגיעות השביתו שני שליש מהמסלול לפחות, דבר שלא מאפשר לעשות בו כל שימוש לצורך המראה. במקרה הנוכחי לא אפילו לעשות שימוש חלקי במסלול, בדומה למה שנעשה אחרי תקיפה קודמת שיוחסה לישראל ואשר שיבשה את הפעילות בנמל התעופה בדמשק. באותה תקיפה הפגיעה הייתה רק בקצה אחד של המסלול, וכדי להחזיר אותו לשימוש במהרה הסורים "הזיזו" את תחילת המסלול כ-300 מטרים קדימה - וכך המסלול חזר לפעילות. במקרה הנוכחי הדבר לא מתאפשר.
4 צפייה בגלריה
צילום לויין של התיקפה בסוריה
צילום לויין של התיקפה בסוריה
(צילום: ImageSat International (ISI))
4 צפייה בגלריה
תקיפה בנמל התעופה בחלב
תקיפה בנמל התעופה בחלב
ישראל הזהירה מפני משלוחי אמל"ח איראניים. התקיפה בחלב, אתמול בלילה
במקביל, הבוקר דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בלונדון, כי בתקיפה בשדה התעופה בחלב נהרגו שלושה בני אדם - בהם קצין בצבא סוריה. בשדה התעופה חלב קיים רק מסלול פעיל אחד ועל כן פגיעה משמעותית במסלול פירושה שכל השדה מושבת. נכון לשעה זו הנמל עדיין מושבת והפעילות האווירית שאמורה הייתה להגיע אליו הופנתה לשדות תעופה אחרים, בכלל זאת מטוסים שהיו אמורים להביא סיוע לנפגעי רעידת האדמה.
אמש דווח בעיתון הסעודי "אילאף" כי ישראל פגעה במהלך התקיפה בשדה התעופה משלוחי אמל"ח וציוד איראניים, וסיכלה העברה של ציוד רגיש ומתקדם שהיה מיועד לפרויקט הטילים המדויקים בלבנון וסוריה. העיתון נסמך לטענתו בדיווח על גורם בטחוני בכיר. בדיווח נטען עוד מפי אותו גורם: "התקיפה גרמה להשבתת שדה התעופה ועצירת טיסות הסיוע לנפגעי רעידת האדמה, אך הניצול של איראן את האסון הוא שגרם לישראל לתקוף את משלוח הנשק והציוד הזה, בדיוק כפי שהתחייבה בעבר".
4 צפייה בגלריה
נמל התעופה בחלב, ארכיון
נמל התעופה בחלב, ארכיון
"ישראל פגעה במשלוחי אמל"ח וציוד איראניים". נמל התעופה בחלב, ארכיון
(צילום: AFP)
תיעוד מסוריה: "התקיפה הישראלית" בדמשק בחודש שעבר

כבר לפני שבועיים, ישראל הזהירה שאיראן מתכננת להסוות משלוחי אמל"ח שיעברו דרך נמל התעופה בחלב כמשלוחים הומניטריים לאזורים שנפגעו מרעידות האדמה הקטלניות שהכו בטורקיה לפני כחודש. ישראל גם הודיעה שלא תהסס לתקוף משלוחים כאלה. לפי הדיווח בטלוויזיה הסורית, התקיפה שהתרחשה בשעה 1:07 כוונה נגד יעד בתוך נמל התעופה.