הממשלה תאשר היום (ראשון) בישיבתה השבועית את הצעתה של שרת התחבורה מירי רגב לקבוע יום אבל לאומי שיחול השנה בערב 26 באוקטובר, ולקיים שני טקסי אזכרה ממלכתיים ב-27 באוקטובר - לחללי מלחמת "חרבות ברזל", ולנרצחים במתקפת 7 באוקטובר.
הורדת הדגל לחצי התורן ברחבת הכנסת, 7/10
(צילום: נתן וייל, דוברות הכנסת)

כפי שפורסם ב-ynet, בשני הטקסים שייערכו בהר הרצל בירושלים ישתתפו ארבעה סמלי השלטון - נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה וממלא מקום נשיא בית המשפט העליון יצחק עמית. החל מערב יום כ"ד בתשרי (26 באוקטובר) בשעה 19:45, ועד ערב יום כ"ה בתשרי (27 באוקטובר), יוכרז יום אבל לאומי.
בערב יום האבל, הדגל יורד לחצי התורן ברחבת היכל הזיכרון לחללי כוחות הביטחון וברחבת האנדרטה לחללי פעולות האיבה בהר הרצל. ביום כ"ה בתשרי הדגל יורד לחצי התורן מזריחת השמש ועד שקיעתה מעל מבני ציבור, מוסדות מדינה, מחנות צה"ל ונציגויות ישראל בחו"ל.
ביום האבל הלאומי יומלץ כי שר החינוך ינחה את מוסדות החינוך בישראל לקיים שעת חינוך ופעולות זיכרון נוספות. בנוסף, יומלץ כי שר הביטחון ינחה את מחנות צה"ל לקיים פעולות זיכרון. כמו כן, ביום האבל הלאומי יומלץ על סגירת כל מקומות הבילוי בארץ. יודגש כי לא תישמע צפירה ביום זה.
בדומה לטקס הממלכתי ב-7 באוקטובר, מירי רגב תהיה השרה האחראית על טקס האזכרה הממלכתי לנרצחים במתקפה, שיתקיים ביום האבל הלאומי, והיא תהיה אחראית על מהלך הטקס בכללותו, לרבות מעמד ואופן הנחת הזרים בטקס זה.
פורסם לראשונה: 23:57, 12.10.24