לוחמי חטיבה 5 של אוגדה 162 יחד עם לוחמי חטיבת הנח"ל וחטיבה 401, פשטו הבוקר (שני) על מרחב מחנה הפליטים, שאטי, בצפון רצועת עזה, הגיעו עד לאזור בית החולים שיפא וחיסלו מספר מחבלים.
גורם ביטחוני הביע סיפוק מהיעילות של המבצע ומהזמן הקצר שנדרש עבורו, שלוש שעות בלבד: "פעילות כזו לפני חודשייים הייתה לוקחת שלושה ימים. אנחנו ממשיכים לעצב את המציאות הביטחונית בצפון הרצועה ומעמיקים את ההישג. לא ניתן שהטרור ירים כאן את ראשו, גם אם מדובר בשיגורים או בירי RPG של מחבלים ובכלל כל פעילות טרור שמתחילה לקום מחדש".
1 צפייה בגלריה
צוות הקרב של חטיבה 401 תוקף במרחב גדוד שאטי של ארגון הטרור חמאס
צוות הקרב של חטיבה 401 תוקף במרחב גדוד שאטי של ארגון הטרור חמאס
כוחות צה"ל מחנה הפליטים שאטי. ארכיון
(צילום ארכיון: דובר צה"ל)
הדיווחים על פשיטת צה"ל באזור בית החולים שיפא התפשטו ברשתות הפלסטיניות. העזתיים, שחשבו כי צה"ל סיים את פעולתו בצפון הרצועה, סיפרו כי שוב פגשו לוחמים במרחב.
למעשה מדובר על דפוס פעולה דומה לפעילות צה"ל בלב מחנות הפליטים ביהודה ושומרון. מתחילת המלחמה פועל צה"ל באופן מאוד אגרסיבי במחנות הפליטים בגדה תוך שימוש בכלי טיס וביחידות מיוחדות. הכוחות מבצעים מעצרים ומסכלים מחבלים במהלך הפעילות בסמטאות מחנות הפליטים.
על-פי הערכות, באופן דומה מתכוון צה"ל לשמר את הישגיו הביטחוניים והמבצעים שהושגו במהלך ימי המלחמה ולקבע אותם. הפשיטות יתבצעו ויעמיקו ככל שהזמן יחלוף עד מנת לדכא, כל פעילות טרור באזור שצה"ל כבר טיהר. זאת בכפוף כמובן להחלטת דרג מדיני שתתקבל אודות היום שאחרי ברצועת עזה.