בצה"ל אומרים הערב (שבת) בעקבות הירי למג'דל שמס כי מדובר בטרגדיה, שבה חיזבאללה מבצע ירי רקטות ואחת מהן, עם משקל רב, נופלת במגרש הכדורגל בו התאמנו ילדים. באירוע הקשה נרצחו 11 בני אדם ונפצעו יותר מ-30 נוספים, בהם שישה באורח קשה. כתוצאה מהאירוע מתקיימות מספר הערכות מצב בצמרת צה"ל.
2 צפייה בגלריה
נפילה במג'דל שמס
נפילה במג'דל שמס
נפילה במג'דל שמס
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
פינוי פצועים במג'דל שמס
פינוי פצועים במג'דל שמס
פינוי פצועים במג'דל שמס
(צילום: אפי שריר)
בצבא אומרים כי המטח היה לאחר חיסול פעיל רדואן מוקדם יותר בכפר כילא: "אנחנו הרגנו פעיל חיזבאללה והוא הורג ילדים. צה"ל ערוך לתגובה".
מבדיקה ראשונית בצה"ל עולה כי היה קשה למערכות ההגנה האווירית ליירט את הרקטה והמקרה מתוחקר בחיל האוויר. על הכפר לא הוטלו מגבלות של פיקוד העורף שמנעו את אימון הכדורגל בכפר.
ההתייעצויות הביטחוניות כעת מובלות ע"י שר הבטחון יואב גלנט והרמטכ"ל בהיעדרו של ראש הממשלה נתניהו. גלנט, כמו בכירים בפיקוד הצפון, רצו מספר פעמים לאורך המלחמה להסלים את המתקפות על חיזבאללה ובתחילת המלחמה להעדיף את לבנון כזירה עיקרית לפעול בה, ולא את עזה.
דובר צה"ל אמר בהצהרה הערב (שבת), לפני שנודע על הנרצח ה-11: "באסון חמור וקשה מאוד נהרגו עשרה ילדים ישראלים וכעשרים נפצעו בעקבות רקטה שנורתה על ידי ארגון הטרור חיזבאללה ופגעה במגרש כדורגל במרכז מג'דל שמס. ההרוגים כולם ילדים בגילאי עשר עד עשרים. אנחנו משתתפים בצער המשפחות ומחבקים את העדה הדרוזית כולה בשעתה הקשה. אנחנו מחזקים מכאן את הפצועים ומאחלים החלמה מהירה. מתחקיר ראשוני של האירוע, הופעלה התרעה אך זוהי התרעה מיידית, קצרה מדי. מהתחקיר של חיה"א כרגע עולה שמדובר ברקטה אחת בודדת. אנחנו מתחקרים זאת כעת לעומק ונוציא את הפרטים בשקיפות לציבור. אנחנו נמצאים בקשר עם גורמי הרשות המקומית במג'דל שמס כפי שהיה בחודשים האחרונים ומלווים אותם".
רגע הנפילה במג'דל שמס
(צילום: אביהו שפירא )

מקורות של חיזבאללה אמרו לתקשורת הלבנונית כי "ההאשמות של ישראל כי חיזבאללה תקף במג'דל שמס לא נכונות" והכחישו כי הם ירו את הטיל שפגע במגרש הכדורגל. בהמשך פרסם חיזבאללה הודעה רשמית המכחישה את הירי למג'דל שמס: "חיזבאללה מכחיש לחלוטין את ההאשמות בכלי התקשורת הישראלים על ירי למג'דל שמס. חיזבאללה מאשר כי אין לו קשר לאירוע".
הירי של חיזבאללה התרחש ב-18:18, ולפי הדיווחים הוא שיגר עשרות רקטות ליישובי הצפון. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, נטען כי המטחים כללו יותר מ-100 רקטות ששוגרו במשך כשעה שלמה לאזור אצבע הגליל והגולן. המטחים הגיעו לאחר חיסול ארבעה מחבלים מכוח רדואן של ארגון הטרור בתקיפה בכפר כילא.
פורסם לראשונה: 19:57, 27.07.24