אישום: ניסו להבריח מפרו שטיח עם 1.4 ק"ג קוקאין
(צילום: דוברות המשטרה)

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד אביאל אלגרבלי (25), טאמירו מולה (23) וליאור אמונה (24), תושבי פתח תקווה בשנות ה-20 לחייהם, בגין ניסיון להבריח לישראל קוקאין באמצעות שטיח שהוזמן מפרו. הסם, במשקל 1.4 ק"ג ובשווי של מיליון שקלים, הוצמד לשטיח באמצעות שעווה.
חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) חוף פתחו בחקירה סמויה לפני כחודש בעקבות מידע שהתקבל על חשד להברחת קוקאין מפרו לישראל, באמצעות שטיח שהוזמן על ידי תושב פתח תקווה. הבלשים עקבו אחריו כשיצא מביתו בשעת לילה וברשותו השטיח. הם עקבו אחריו לדירה בעיר שם היו מעורבים נוספים. בחיפוש שנערך בדירה ובסמוך אליה נתפסו חומרים החשודים כסמים. המעורבים הועברו לחקירה במשרדי ימ"ר חוף בחשד לעבירות של קשירת קשר לפשע, ייבוא סמים והחזקת סם.
1 צפייה בגלריה
פרשת השטיח המעופף - ניוסו להבריח סמים באמצעות שטיח מיוחד ספוג בסם מסוג קוקאין
פרשת השטיח המעופף - ניוסו להבריח סמים באמצעות שטיח מיוחד ספוג בסם מסוג קוקאין
תיעוד מהמעקב המשטרתי
(צילום: דוברות המשטרה)
רב-פקד אפי פרידמן, ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, סיפר כי "השטיח נתפס על ידי המכס לאחר שגילו שלשטיח הודבקו סמים. השטיח המקורי הוחלף על ידי משטרת פרו ושוטר מפרו הגיע אלינו לישראל עם השטיח המקורי. השטיח שהוחלף היה באותן המידות של השטיח המקורי, אבל לא עם אותה הדוגמא עליו.
רפ"ק פרידמן הוסיף כי "השטיח הגיע לדואר ישראל. התקנו בשטיח אמצעים כמו וידאו ואודיו ונציג מהדואר התכתב במסרונים עם אחד החשודים, כשהכול מתואם עם צוות החקירה. אותו אדם גם שילם מכס על אותו השטיח".
לדבריו, בהמשך הובא השטיח לביתו של אלגרבלי על ידי שוטר שהתחזה לשליח של הדואר. "אלגרבלי לקח את השטיח ועלה איתו על מונית. הוא העביר אותו למולה שפגש אותו על אופנוע וזה העביר את השטיח לאמונה, שלקח אותו לביתו, שם הם ניסו לפתוח את השטיח. הדבר נקלט במצלמות שהתקנו בתוך השטיח. ברגע שהם גילו את האמצעי שהתקנו, אמונה לקח את השטיח ושם אותו בארון מחוץ לבית".
בלשי ימ"ר חוף הגיעו למקום ועצרו את השלושה. "בחקירה גילינו שאביו של אמונה עצור בפרו על עבירות של ייבוא סמים, עבירות שלא קשורות לתיק שחקרנו", אמר פרידמן. "אמונה מוכר לנו מעבירות סמים. החשודים האחרים לא".
כתב האישום מייחס למולה ולאמונה עבירות של ייבוא סם מסוכן, ניסיון להחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית ושיבוש מהלכי משפט. לאגרבלי מיוחסת עבירה של החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית.