2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, עמנואל מקרון
נפתלי בנט, עמנואל מקרון
(צילום: EPA, יואב דודקביץ)
לראשונה מאז ניצחונו בבחירות שהעניק לו קדנציה נוספת, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש הממשלה נפתלי בנט שוחחו בצהריים (שלישי). כך מסר ארמון האליזה. בשיחה, שהתקיימה שלושה שבועות וחצי מיום ניצחונו של מקרון, אמר נשיא צרפת לבנט שהוא מודאג מההכרזות האחרונות של ישראל בכל הנוגע לבנייה בהתנחלויות, והוסיף כי הוא רוצה לתרום להחייאת מאמצי השלום במזרח התיכון.
דבריו של מקרון מגיעים בעקבות האישור שהעניקה בשבוע שעבר מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי ל-4,000 יחידות דיור בהתנחלויות. התוכניות לאישור ומספר יחידות הדיור, שעמדו על שולחנו של שר הביטחון בני גנץ, פורסמו לראשונה ב-ynet לפני כחודש.
בהודעת ארמון האליזה נמסר כי מקרון ציין בפני בנט כי הוא רואה חשיבות ביחסים בין ישראל לצרפת, וחזר גם על רצונו לפתח את היחסים בין הצדדים בכל התחומים. עוד נמסר כי מקרון חזר על מחויבותה הבלתי-מעורערת של צרפת לביטחון ישראל לאחר גל הטרור בשבועות האחרונים.
לפי הודעת לשכתו של מקרון, בנט ומקרון שוחחו גם על הסכם הגרעין. מקרון אמר לבנט כי הוא נחוש לחזור להסכם הגרעין כדי למנוע את הגרעין האיראני, ולצד זאת בירך על הנורמליזציה בין ישראל למדינות האזור.
2 צפייה בגלריה
מחאה מחוץ לבית החולים בירושלים בו שמורה גופתה של שירין אבו עאקלה
מחאה מחוץ לבית החולים בירושלים בו שמורה גופתה של שירין אבו עאקלה
בצרפת מודאגים מהירי בעיתונאית שירין אבו עאקלה
(צילום: AFP)
באליזה אמרו שמקרון גם הביע צער על מות עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה שנורתה למוות בג'נין, והזכיר את החשיבות שמייחסת צרפת לכך שהחקירה תגיע לסיום מהיר.
בנט ונשיא צרפת שוחחו גם על הפלישה הרוסית לאוקראינה. "נשיא צרפת וראש ממשלת ישראל החליטו להמשיך לתאם את מאמציהם להגיע להפסקת אש ולמשא ומתן בהתאם לריבונות ולשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה", נכתב בהודעת האליזה.