חיילי צה"ל תומכים במחבלים בג'נין

צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) כי חמישה חיילים המשרתים במרכז התובלה באט"ל נעצרו אתמול אחרי שתועדו מביעים תמיכה בפעולות מחבלים בג'נין. הבוקר כבר שוחררו החמישה ממעצר, ולטענת סנגוריהם הוא בוצע ללא אישור הפרקליט הצבאי הראשי.
לפי הצבא, "בהמשך להתבטאויות הפסולות של חיילי צה"ל בסרטון, החיילים נעצרו אתמול בלילה ונפתחה חקירת מצ"ח, בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית". סנגוריהם של החיילים טוענים מנגד כי מדובר ב"סרטון ערוך באופן מגמתי".
1 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל תומכים במחבלים בג'נין
חיילי צה"ל תומכים במחבלים בג'נין
כמה מהחיילים שהופיעו בסרטון
בין היתר, אמרו החיילים בתיעוד שהופץ ברשת כי "אללה עם ג'נין, אללה עם פלסטין, כוסאוחותוכ ישראל". בהמשך אמרו כי "וואלה הסרטון הזה יביא אותך עד אלוהים". אתמול הודיע צה"ל כי "התנהלות החיילים מנוגדת לערכי צה"ל, והם יטופלו משמעתית".
מהסנגוריה הצבאית המייצגת אותם נמסר: "החשודים נחקרים בגין סרטון ערוך באופן מגמתי, בניסיון לייצר תמונה שלפיה חיילי צה"ל יוצאים כנגד מדינת ישראל ותומכים בפעולות העוינות שבוצעו כנגד כוחות צה"ל בג'נין. בפועל, במרבית השיחה שהתקיימה, החשודים יצאו להגנת חיילי צה"ל, ועל זה ניתן ללמוד אף מהאמור בסופו של הסרטון, שבו אחד החיילים החשודים אף מגיב בתוקפנות כלפי מי שמבקשת ממנו להביע תמיכה ב'פלסטין'. מרבית החיילים שמופיעים בסרטון אינם מחויבים בגיוס, והתנדבו לצה"ל מתוך מחויבות למדינה, במטרה לשמור על ביטחון אזרחיה. מכל מקום יובהר, כי הסרטון ערוך, אינו קושר את החשודים לחשדות המיוחסים כנגדם בשלב זה, וראוי שהטיפול בהם יהיה בציר המשמעתי בלבד, ולא בציר הפלילי".
התמיכה לכאורה במחבלים בג'נין מגיעה יומיים אחרי מבצע מעצרים שניהלו כוחות הביטחון בעיר, שבו קיבלו משימה לחלץ תחת אש רכב ה"פנתר" גדול שנפגע ממטען. בסך הכול נפגעו שבעה כלי רכב ממוגנים שהושבתו במהלך פעולת החילוץ, ושמונה לוחמים נפצעו במהלכה. בצבא החלו בתחקיר ההסתבכות, אך מדגישים שהפעולה לא נחשפה עד למעצר המבוקשים.