ארבעה ימים אחרי שבעה באוקטובר, האסון הכי גדול שקרה לנו מאז השואה, בזמן שהוא מבקר פצועים, התראיין אייל גולן וקרא למחוק את עזה. את אותם שגרים שם שחטפו, אנסו, רצחו והשתתפו באופן פעיל - עם צהלות שמחה וחלוקת בקלאוות - ואף התעללות פיזית בחטופים ובגופות שהובאו לשם על-ידי חיות אדם.
1 צפייה בגלריה
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
(צילום: מוטי קמחי)
גולן וכמוהו הזמר קובי פרץ, ביטאו מה שכל ישראלי הרגיש ואמר באותם ימים בהם תחושת הקיום של מדינת ישראל הוטלה לראשונה בספק מאז מלחמת יום כיפור. כמוהו גם אמרו אותם דברים בדיוק מגישי טלוויזיה כמו אלמוג בוקר, ירון לונדון ואופירה אסייג למשל, פרשנים צבאיים באולפנים, זמרים, אנשי עסקים, כל אדם שיש לו פרופיל תקשורתי גבוה ובעיקר, כל ישראלי ברחוב.
מיה שם שחזרה מהשבי העניקה עדות מהשבי ואמרה כי אין שם חפים מפשע. ידי כולם במעל. אבל למי פרקליט המדינה עמית איסמן ביקש מהיועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה פלילית בחשד להסתה? נגד לא אחר מאשר אייל גולן וכעת התפרסם שאולי גם נגד הזמר קובי פרץ.
איסמן שמבקש להראות שאנחנו לא עם גזען, לא מסתכל על הדבשת של עצמו ודווקא בהחלטתו לפתוח בחקירה נגד שני האישים הללו הוא חשף שהוא ראשון לגזענים ואף אחד לא יצליח לשכנע אלפי ישראלים שמרגישים כמוני אחרת.
אין שום הסבר אחר מדוע דווקא זמרים מזרחים הם הקורבן הראשון שלו מלבד העובדה שהוא רואה אותו וכנראה אותנו בתור בבונים שצריכים חינוך מחדש
אין שום הסבר אחר מדוע דווקא זמרים מזרחים הם הקורבן הראשון שלו מלבד העובדה שהוא רואה אותו וכנראה אותנו בתור בבונים שצריכים חינוך מחדש. כנראה בשנותיו כפרקליט הוא רגיל שהאינטראקציה שלו עם מזרחים היא כאשר הוא שלח אותם מאחורי הסורגים שהוא לא מצליח להבין כנראה עד עכשיו על מה כל המהומה.

איסמן שייך לעולם הישן

לישראל של 6 באוקטובר בו עוד לאנשים כמוהו היה פה כוח ומשקל ודבריהם היו נחשבים דברי אלוהים חיים. העם כבר לא שם והסערה שקמה בעקבות ההחלטה ההזויה שלו הצליחה לעשות לגולן מה שלא קרה לו מאז פרשת הקטינות: לאחד עם שלם סביבו.
כי גולן ופרץ אמרו מה שכל ישראלי מרגיש: הם חיות אדם, אין עם מי לעשות שלום, התפכחנו מהאשליות על סינגפור במזרח התיכון - זה אנחנו או הם. פרקליט המדינה כבר לא רלוונטי. אולי השריד האחרון של מערכת מיושנת שעדיין מנסה לכפות עלינו סט ערכים שהביאה עלינו כיליון ועלתה בדמים בזמן שרוצחים אותנו מדי יום מחדש והכול מתוך רצון למצוא חן בעיני חבריו בהאג.
היועצת המשפטית לממשלה לוחצת על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי שבעה באוקטובר ובצדק. רק שאלה, איך זה ייתכן שעד עכשיו לא מצאו בפרקליטות ראיות או זמן להגיש כתב אישום אחד נגד מחבלי הנוחבה השפלים? לרדוף דווקא את אייל גולן לזה יש להם זמן אבל להעמיד לדין את מחבלי הנוחבה זה יכול לחכות. ככה נראית מערכת חולה שצריכה להיחקר גם היא במסגרת אותה ועדת חקירה כשתקום.
ההחלטה ההזויה של איסמן היא כאילו אחרי השואה אסור היה להגיד מילה על הגרמנים כי לא כולם היו ככה. או אסור לצוד את הנאצים כי זה עובר על איזה חוק בינלאומי
ההחלטה ההזויה של איסמן היא כאילו אחרי השואה אסור היה להגיד מילה על הגרמנים כי לא כולם היו ככה. או אסור לצוד את הנאצים כי זה עובר על איזה חוק בינלאומי. ככה לא מתנהג עם שרוצה לנצח אלא ככה פועלת מערכת חולה שצריכה כמו כל שאר מוסדות המדינה ללכת הביתה ולהביא אנשים שידעו לתת פרשנות על החוק מתוך ראייה של יצר החיים ולא קדושת המוות. פעם קראו לזה ״קורבנות השלום״, היום אפילו לא מנסים למכור את לוקש השלום אבל זה בסדר שיהיו לנו קורבנות כי ״אנחנו לא כמוהם״.
אבי שושןאבי שושןצילום: עוז מועלם
אם מדינת ישראל חפצה חיים ואם היועצת המשפטית לממשלה רוצה לתקן את האסון התקשורתי והציבורי, חברתי ועדתי שאיסמן גלגל לפתחה, היא צריכה להודיע מיד, עוד היום, שהיא דוחה את המלצתו ולא תפתח שום חקירה נגד אף ישראלי שביטא את רגשותיו הלגיטימיים אחרי שבעה באוקטובר.
אני לא הייתי תולה בזה תקוות אבל אם הם חשבו שבאו לקלל את גולן, הם עשו לו את המהלך התקשורתי הכי חיובי שקרה לו בעשור האחרון והוכיחו בטיפשות ובורות כי זה לא הצדק שמעניין אותם אלא לפעמים זה פשוט עניין של שחור מול לבן.