דור שטיינברכר, אחיה של דורון שטיינברכר (31) שנחטפה מביתה בכפר עזה, סיפר הבוקר (חמישי) על התחושות הקשות המלוות אותו בחודשים האחרונים, מאז שהתקבל אות החיים האחרון מאחותו, וקרא לעסקת חטופים - בצל המגעים לגיבוש מתווה. "זה כנראה הפתרון היחיד שאפשר ללכת לכיוון שלו. הסיסמאות של השרים, הקבינט וראש הממשלה שבגלל הלחץ הצבאי שחררנו חטופים? מצטער להגיד, שחררנו חטופים בגלל הגעה למתווה שהחזיר אותם בשלום", אמר ב-ynet Live.
(צילום: ירון ברנר)

דור ציין כי אות החיים האחרון שיש למשפחה מדורון הוא "הודעה קולית שהיא שלחה לחברות שלה באותה שבת ארורה, בבוקר שבו תפסו אותה, והעובדה שהדירה שלה בקיבוץ יחסית נשארה במצב סביר - היא לא הייתה שרופה או משהו בסגנון. מרגע שהיא חצתה את הגדר אין שום אינדיקציה, כלום".
ימית אשכנזי, אחותה של דורון, סיפרה לפני כחודש על רגעי האימה ב-7 באוקטובר. "התחלנו נוהל הסלמה, כל אחד מדווח איפה הוא נמצא. דורון אמרה שהיא בממ"ד, כי הממ"ד הוא המקום הבטוח. הבית הוא המקום הבטוח. כשהבנו שכפר עזה נכבש על ידי חמאס, דורון כתבה לנו שהיא מפחדת. מסתבר שאחותי הקטנה היא גיבורה, והיא אמיצה ולביאה ושלחה לחברות שלה הקלטה - 'תפסו אותי'".
1 צפייה בגלריה
דורון שטיינברכר
דורון שטיינברכר
דורון שטיינברכר
הבוקר התייחס דור לאסון בשג'אעיה, שם כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום - ירה והרג אותם. "האסון הנוראי הזה גורם לסף הלחץ לעלות עוד יותר ממה שהוא היה, אתה מבין שכנראה אין יכולת צבאית אמיתית להחזיר אותם, והזמן רק הולך ואוזל", ציין. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לצאת בהצהרות. צריכים לעשות יותר, בעיקר בהקשר של החטופים. אין להם זמן, יש שם אנשים חולים ופצועים. אחותי נוטלת תרופה כרונית. מהיום שהיא נחטפה ועד עכשיו, סבירות גבוהה מאוד שהיא לא קיבלה אותה. אתה פונה לגורמים כמו הצלב האדום, ואין להם יכולת לבצע את העבודה שלהם. אני לא יודע מה קורה עם אחותי - היא אוכלת? שותה?".
הוא הוסיף: "כולם צריכים לחזור. אי-אפשר פשוט לתת למתווה לעצור ולחכות חודש-חודשיים עד לפעם הבאה, כי כנראה בפעם הבאה לא יהיה את מי להחזיר, אנשים פשוט ימותו בשבי. יש שם אנשים שממש נושמים את הנשימות האחרונות שלהם עכשיו, ואם לא ידאגו להחזיר אותם בהקדם האפשרי הביתה, יחזירו אותם בארון".
דור פנה לאחותו, ושלח לה מסר: "מקווה מאוד שהיא שומעת אותנו. אנחנו יודעים שהיא חזקה, שתמשיך להיות חזקה ולהילחם. שתדע שאנחנו בחיים, כי אני בטוח שהרבה אנשים שנחטפו לא יודעים מה עם המשפחות שלהם, ושתדע שכולנו נלחמים בכל מקום אפשרי - בארץ ובחו"ל - ונפגשים עם כל מי שאפשר כדי להחזיר אותה ואת כולם הביתה".
דור סיפר כי הוא ומשפחתו נפגשו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, עם הקבינט ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לצערי אף אחד מאיתנו לא יצא עם בשורות כלשהן מהפגישות. אנחנו לא מקבלים שם תשובות. אנחנו מבינים שכנראה בארץ אין לאנשים המובילים את התהליך הזה יכולת להשפיע ברמה מיידית, והלחץ כנראה צריך להגיע ממקורות חיצוניים. אני לא יכול לחשוב מה עובר על שלוש המשפחות האלו שהבנים שלהן היו מרחק נגיעה מלחזור הביתה, וזה נגמר בצורה מחרידה", סיכם.