כוחות הביטחון של ירדן הרגו היום (א') שלושה גברים, שניים מהם אסירים נמלטים, בקרב יריות באזור מרוחק בדרום-מזרח המדינה. חילופי האש היו במסגרת המצוד אחרי שני האסירים הנמלטים.
ירדן הודיעה ששני האסירים שחוסלו ברחו מהכלא לפני כמה ימים. הם הוחזקו בבית סוהר שנחשב שמור במיוחד בגין "עבירות טרור" שיוחסו להם, וירדן חוקרת כיצד הצליחו לברוח משם. כוחות הביטחון ערכו חיפוש אחריהם, שהסתיים כאמור בקרב היריות.
2 צפייה בגלריה
מעאן
מעאן
המחאה בדרום ירדן בעקבות עליית מחירי הדלק
(צילום: AFP)
גורם ביטחוני בירדן אמר לסוכנות הידיעות רויטרס ששלושת הגברים נורו למוות על-ידי יחידת העילית הירדנית ללוחמה בטרור. לפי הרשויות הירדניות לגבר השלישי שחוסל היו קשרים לארגון טרור. הוא היה מבוקש על כמה עבירות, שעליהן הרשויות לא פירטו.
אחד האסירים הנמלטים הואשם במעורבות בהריגת קצין משטרה בכיר בחודש דצמבר. השוטר נהרג בעימותים עם מפגינים, במחאה שפרצה בעקבות עליית מחירי הדלק. אותם עימותים היו בעיירה שנמצאת בקרבת העיר מעאן בדרום ירדן - אזור עני עם אבטלה גבוהה, שחלק מתושביו הביעו בעבר תמיכה בדאעש. העימותים נחשבים לקשים ביותר שהיו בירדן בשנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
גוחות ביטחון ירדנים במעאן
גוחות ביטחון ירדנים במעאן
גוחות ביטחון ירדנים במעאן בעקבות המהומות אשתקד
(צילום: AFP)
אחרי מותו של השוטר בדרום ירדן פתחו כוחות הביטחון במצוד אחרי החשודים בהריגתו, שנטען שהביעו הזדהות עם דאעש. שלושה שוטרים וחשוד אחד נהרגו במהלך המצוד.
במהלך המצוד המשטרה מסרה כי היא מצאה מאגר גדול של כלי נשק שבהם השתמשו גורמים קיצוניים - חלקם קשורים לארגונים איסלאמיסטיים שלקחו חלק במלחמת האזרחים בסוריה, וניסו לנצל את העימותים בירדן - שלרוב נחשבת לאי של יציבות באזור - כדי לערער את המצב במדינה.