תיעוד חילופי האש בג'נין

כוחות צה"ל פשטו הבוקר (יום ב') על העיר ג'נין, ועצרו שם שני מבוקשים פלסטינים. במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש עם החמושים הפלסטינים, ולא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. הפלסטינים דיווחו תחילה על שמונה פצועים, בהם אחד שמצבו קשה, וכמה שעות לאחר מכן הודיעו כי אחד הפצועים מת מפצעיו וכי מדובר בקצין בכיר במודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית.
4 צפייה בגלריה
אשרף מוחמד אמין איברהים
אשרף מוחמד אמין איברהים
כרזה שהפיצו הפלסטינים לאחר הדיווח על מותו של אשרף איברהים. "שהיד גיבור"
ההרוג, כך לפי הדיווחים הפלסטיניים, הוא אשרף מוחמד אמין איברהים בן ה-37, שתואר בדיווחים כקצין בדרגת "אלוף-משנה". עוד דווח כי הוא נפגע משני כדורים, אחד בבטן והשני בחזה, שחדר לריאה שלו. גדודי חללי אל-אקצא טענו בעקבות מותו כי הוא היה אחד מלוחמיהם, ומסרו כי נהרג "במהלך עימות מזוין כוחות הכיבוש הציוניים שהסתערו על ג'נין הבוקר". בהודעה שלהם הוא תואר כ"גיבור" ו"שהיד".
לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" כוחות צה"ל פשטו על כמה שכונות בג'נין, ולדבריה שני העצורים הם הצעירים נאורס גוואדרה וחסן תמים חרדאן. לפי הדיווח כוחות צה"ל נכנסו לעיר מכמה צירים שונים עם שחר, הציבו צלפים על גגות של כמה מבנים וערכו חיפושים בבתים. לטענת הפלסטינים, עיקר הפעילות של הכוחות היה באזור בית החולים הממשלתי בג'נין.
4 צפייה בגלריה
חילופי האש בג'נין
חילופי האש בג'נין
לטענת הפלסטינים עיקר פעילות הכוחות היה באזור בית החולים הממשלתי בג'נין
עוד נטען בדיווח כי כוחות הצבא מנעו מאמבולנסים לפנות את הפצועים, וכי כלי רכב צה"לי פגע בשני אמבולנסים וגרם להם נזק.
המבצע הבוקר בג'נין מגיע אחרי שאתמול זוהתה פגיעה בבית ביישוב גן נר, הגדול ביותר במועצה האזורית גלבוע. במערכת הביטחון סבורים כי הירי בוצע משטחי הרשות הפלסטינית, מאזור ג'נין, ואם הדבר נכון אזי זו הפעם הראשונה שבה מבוצע פיגוע ירי שכזה לעבר גן נר משטחי הרשות. חטיבת ג'נין שמזוהה עם ארגון הג'יהאד האיסלאמי פרסמה סרטון שתיעד לכאורה את הירי לעבר גן נר.
4 צפייה בגלריה
דיווח על ירי לעבר היישוב גן נר
דיווח על ירי לעבר היישוב גן נר
נזקי הקליע שככל הנראה נורה מאזור ג'נין לעבר גן נר
"כל היישוב פה חסר אונים, הממשלה צריכה לתת מענה לדברים האלה", אמר רונן זלצמן, בעלי הבית שספג את הירי. "רואים חדירה של הירי מהתריס, ומשם הוא עבר לצד השני לכרית של הסלון". קלי ברונשטיין, תושבת גן נר, אמרה: "אני מזועזעת, זה ממש מפחיד. לא חשבתי שנגיע לזה שיהיה ירי מכיוון ג'נין. תמיד יש לנו סכסוכים, משליכים עלינו אבנים מהגדר וכל מיני דברים כאלו, אבל כזה אירוע מעולם לא קרה אצלנו".
פורסם לראשונה: 06:43, 29.05.23